صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

واعظ آشتیانی: اصلاح‌طلبان چرا از موفقیت دولت رئیسی ناراحت می شوند؟

واعظ آشتیانی گفت: از اصلاح‌طلبان می‌پرسم چرا از موفقیت‌های دولت ناراحت می‌شوید؟ آیا به فکر منافع ملی هستید یا به فکر آنکه مبادا جبهه اصلاحات به تاریخ بپیوندد؟

ایران در پی آن است که حوزه ارتباطات خود را کشورهای مختلف گسترش دهد که در این راستا می‌بینیم ارتباط ایران با روسیه و البته چین تا چه حد عمیق شده است و از آن سو توسعه ارتباط منطقه‌ای نیز کاملا محسوس است. حالا در این شرایط غربی‌ها به تکاپو افتاده‌اند که مذاکرات به نتیجه برسد.

امیررضا واعظ آشتیانی، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی، گفت: «برخلاف القائات برخی نیروهای داخلی و خارجی که می‌گویند سیاست خارجی ایران یک‌جانبه شده است، اتفاقا در شرایط کنونی ایران بر اساس خردمندی روابط خود در عرصه بین‌المللی را تنظیم می‌کند. ما طوری رفتار کرده‌ایم که آمریکا و اروپایی‌ها در یک بن‌بست آشکار قرار گرفته‌اند. در دولت سیزدهم خواسته‌های اصولی ما بدون هرگونه لکنتی بیان شد و همین موضوع باعث شد که غربی‌ها نتوانند مانند گذشته خواسته‌های نابجای خود را تحمیل کنند. از طرفی اکنون خود اروپایی‌ها هم دریافته‌اند که پای آمریکا می‌سوزند و اکنون می‌بینیم درگیر بحران انرژی شده‌اند و حتی قادر نیستند سوخت مورد نیازشان را تأمین کنند».

او ادامه داد: «اخیرا آقای امیرعبداللهیان مواضع خوبی مطرح کردند اینکه ارتباط با همسایگان در اولویت است. این سیاست خوبی است و می‌بینیم که علی‌رغم تلاش‌های گسترده غربی‌ها برای تحقق ایران‌هراسی کشورهای منطقه روابط حسنه‌ای با ایران دارند که چنین شرایطی نشان می‌دهد سیاست خارجی ایران خردمندانه جلو می‌رود».

این تحلیلگر سیاسی همچنین بیان کرد: «دیدار سه جانبه اخیر میان ایران، روسیه و تکریه در تهران و دیداری که آقایان اردوغان و پوتین با رهبر انقلاب اسلامی داشتند نشان داد ایران به عنوان یک بازیگر مهم در عرصه بین‌المللی حضور دارد. گسترش ارتباطات ایران با کشورهای مختلف در حالی است که به موازات و بعد از شروع جنگ اوکراین در اروپا بحران انرژی به وجود آمده است و خودشان می‌گویند زمستان سختی در راه است».

او همچنین درباره قیاس سیاست خارجی دولت قبل و دولت کنونی اظهار کرد: «دولت آقای روحانی همه‌چیز را در گرو ارتباط با غربی‌ها می‌دید و تصور می‌کرد که هیچ کاری پیش نمی‌رود مگر آنکه با اروپایی‌ها ارتباط وسیع داشته باشیم که در نهایت دیدیم که اروپایی‌ها بدون اجازه آمریکا آب هم نخوردند و وقتی آمریکا از برجام خارج شد، اروپایی‌ها هم عملا برجام را اجرا نکردند. دولت کنونی چنین رفتار نمی‌کند و تمام تخم‌مرغ‌هایش را در یک سبد نمی‌چیند».

واعظ آشتیانی در پایان درخصوص القائات اصلاح‌طلبان مبنی بر اینکه توسعه ارتباط با روسیه و چین به نفع کشور نیست، گفت: «من واقعا برای جناح اصلاحات متأسفم که حتی از همان غربی‌ها یاد نگرفته‌اند که نیروهای سیاسی یک کشور نباید بر سر اصول با هم در جنگ باشند. همان غربی‌ها که اصلاح‌طلبان دلبسته آنها هستند، بر سر فرعیات با یکدیگر اختلاف‌نظر دارند و نه اصول. من از آنها می‌پرسم که چرا از موفقیت‌های دولت ناراحت می‌شوید؟ آیا به فکر منافع ملی هستید یا به فکر آنکه مبادا جبهه اصلاحات به تاریخ بپیوندد؟ آنها بدهکاران همیشه طلبکارند که هیچ وقت نمی‌خواهند واقعیت‌های موجود چه در داخل و چه در خارج از کشور را ببینند».

 

منبع: مثلث

شناسنامه


کدخبر: ۲۶۰۰۴۰
تاریخ: ۱۴۰۱/۵/۹     ساعت: ۲ : ۴۶
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: سیاسی       زیرسرویس: سیاسی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
  • ١٩ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 29 2024