صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

نماینده مجلس: اگر دولت در جراحی اقتصادی به قانون جدید نیاز دارد، سران قوا تصویب کنند و مسئولیتش را بپذیرند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بهتر است که اگر در زمینه جراحی اقتصادی دولت قانونی لازم است خودشان در جلسه سران قوا تصویب کنند، مجلس را درگیر این کار نکنند و خودشان هم مسئولیتش را بپذیرند که چه اتفاقی می‌خواهد دوباره رخ دهد.

حجت‌الاسلام محمد باقری بنابی نماینده بناب در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایلنا، درخصوص لایحه جدیدی که از سوی دولت به مجلس آمده و طی آن دولت به دنبال حذف قید تامین کالاهای اساسی مردم با قیمت شهریور 1400 از بند (ص) تبصره 1 بودجه است، گفت: اقدام دولت در بحث اصلاح قیمت‌ها و جراحی اقتصادی کار خوبی بود که شروع کرده و باید هم ادامه پیدا کند ولی ما از اول گفتیم که دولت برای این کار برنامه ندارد و باید برنامه مدون خودش را بیاورد تا در مجلس تصویب کنیم.

وی ادامه داد: اما متاسفانه از آنجا که قوانینی که ما تصویب می‌کنیم با توجه به اینکه به پشتوانه کار کارشناسی نیست و افرادی که می‌خواهند طرح یا لایحه‌ای را بیاورند در کف خیابان واقعیت‌ها را نمی‌بینند، در نتیجه یک تئوری‌هایی که در دانشگاه‌ها خوانده‌اند آن‌ها را می‌آورند برای مردم قانون تصویب می‌کنند و بعد از 2-3 ماه که می‌گذرد با مشکل اجرا مواجه می‌شوند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: اولا این بحث اصلاح قیمت‌ها و پرداخت یارانه نقدی که این‌ها اکنون پرداخت می‌کنند، خودش خلاف قانون و دورزدن مجلس است که اکنون ما مشاهده می‌کنیم که مجلس را دور زدند و همان کار خودشان را انجام می‌دهند. اگر این‌ها مصوبه دوباره می‌خواهند دیگر به مجلس کار نداشته باشند در همان جلسه سران قوا خودشان تصمیم بگیرند و هرطور که دلشان می‌خواهد آنجا تصویب کنند. لازم نیست که دوباره آن را مجلس بیاورند و مجلس را متهم کنند.

وی ادامه داد: فکر می‌کنم بهتر است که اگر در این مساله قانونی لازم است خودشان در جلسه سران قوا تصویب کنند، مجلس را درگیر این کار نکنند و خودشان هم مسئولیتش را بپذیرند که چه اتفاقی می‌خواهد دوباره رخ دهد.

باقری بنابی ابراز داشت: حالا که تا الان 4 ماه این کار را خلاف قانون انجام دادند، در ادامه مسیر هم با مصوبه خود سران قوا این کار را انجام دهند بدون مجلس که خود سران قوا مجلسی در عرض مجلس شورای اسلامی شده است.

 

منبع: ایلنا

شناسنامه


کدخبر: ۲۶۰۰۴۳
تاریخ: ۱۴۰۱/۵/۹     ساعت: ۲ : ۴۵
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: سیاسی       زیرسرویس: سیاسی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
  • ١٩ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 29 2024