صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

تکذیب ادعای کرونایی روحانی توسط سخنگوی وزارت بهداشت

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به ادعای کرونایی روحانی، اعلام کرد این ادعا صحت ندارد.

پدرام پاک آیین، سخنگوی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با فارس ضمن تکذیب ادعای رئیس دولت سابق مبنی بر خرید 200 میلیون دوز واکسن کرونا در دولت دوازدهم گفت: مطابق اسناد موجود، این ادعا صحت ندارد؛ چرا که ‌تعداد کل واکسن وارد شده قبل از تشکیل دولت سیزدهم تنها  18 میلیون و 754 هزار و 610 دُز واکسن بود و این میزان پس از تشکیل دولت سیزدهم با ارتقای دیپلماسی سلامت و سفارش واردات گسترده واکسن به رقم 143 میلیون و 245 هزار و 390 دُز واکسن رسید. 
پاک‌آیین افزود: تا 14 مرداد سال 1400  تنها حدود 14 درصد جمعیت واکسینه شده بودند ولی با گذشت کم‌تر از یک سال از  تشکیل دولت سیزدهم، این تعداد جمعیت واکسن نزده  بود که به زیر 14 درصد رسید و نسبت جمعیت واکسینه و‌ واکسن نزده معکوس شد.
وی با اشاره به رقم بالای قربانیان کرونا در روزهای پایانی دولت قبل گفت: در دولت سیزدهم واکسیناسیون سراسری و همگانی کرونا به میزان 156 میلیون دُز صورت گرفت و در نتیجه آن آمار روزانه جانباختگان کرونا از 700 نفر در زمان تحویل دولت سیزدهم به تک رقمی و در مقاطعی به صفر رسید.
به گفته دستیار رسانه‌ای وزیر بهداشت، حمایت از تولید 6 واکسن داخلی از دیگر اقداماتی بود که در  وزارت بهداشت دولت سیزدهم انجام شد و از این تعداد، مراحل تولید پنج واکسن ایرانی در دولت سیزدهم شکل گرفت.

 

منبع: فارس

شناسنامه


کدخبر: ۲۶۲۱۵۸
تاریخ: ۱۴۰۱/۱۰/۸     ساعت: ۱۰ : ۲۵
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: سیاسی       زیرسرویس: سیاسی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
  • ١٧ شوال ١٤٤٥
  • Apr 26 2024