صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

اوکراین علیه ایران تحریم‌های جدید اعمال می‌کند

دولت اوکراین با متهم کردن جمهوری اسلامی ایران به حمایت نظامی از روسیه طرحی را برای اعمال تحریم‌های بخشی علیه تهران تأیید کرده است.

رسانه‌های اوکراین گزارش داده‌اند دولت این کشور طرحی را برای اعمال «تحریم‌های بخشی» علیه ایران به تأیید رسانده است.

وزارت اقتصاد اوکراین روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای روی وب‌سایت خود ایران را به «حمایت مادی از تجاوزگری روسیه» متهم کرد و اعلام کرد قصد دارد بخش‌هایی از اقتصاد ایران را هدف تحریم قرار دهد.

طبق ادعای وب‌سایت «New Voice of Ukraine» این محدودیت‌ها 50 سال دوام خواهند داشت و باید به تصویب شورای امنیت ملی و دفاعی اوکراین برسد.

این پایگاه خبری به نقل از «یولیا سویردنکو»، وزیر اقتصاد اوکراین نوشت: «قصد داریم تحریم‌های بخشی علیه ایران اعمال کنیم.»

وی اضافه کرد: «متاسفانه محدودیت‌های قبلی اعمال‌شده از سوی اوکراین و شریکان ما بر روی اشخاص و شرکت‌هایی که مستقیماً در عرضه سلاح به روسیه نقش داشتند به عنوان هشدار جدی گرفته نشدند. بنابراین، ما اقداماتموان را قوی‌تر خواهیم کرد.»

این وزیر اوکراین گفته که کی‌یف علاوه بر این تلاش خواهد کرد کشورهای زیادتری را با خودش در اعمال این تحریم‌ها همراه کند.

مطابق این گزارش، تحریم‌های مذکور موارد مختلف از جمله انتقال فناوری و تجهیزات پرداخت الکترونیکی به ایران را ممنوع خواهد کرد. 

این تحریم‌ها بعد از آنکه دبیر شورای امنیت ملی اوکراین و همچنین رئیس‌جمهور و پارلمان اوکراین آن را تأیید کنند اجرایی خواهد شد.

اوکراین و کشورهای غربی در ماه‌های گذشته بارها ادعا کرده‌اند ایران اقدام به ارسال سلاح به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین کرده است.

جمهوری اسلامی ایران ضمن تأکید بر بی‌طرفی خود در این جنگ این ادعاها را تکذیب کرده است. با وجود این کشورهای غربی و در رأس آنها آمریکا ضمن تکرار ادعاها تا کنون چندین دور تحریم در ارتباط با برنامه پهپادی ایران وضع کرده‌اند.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران روز سه شنبه در دیدار معاون دبیرکل سازمان ملل گفت: ایران به هیچ طرفی در جنگ اوکراین کمک نظامی نمی‌کند و جنگ را راه‌حل نمی‌داند و از حاکمیت و تمامیت ارضی همه کشورها از جمله اوکراین حمایت می‌کند.

 

منبع: فارس

شناسنامه


کدخبر: ۲۶۷۲۷۴
تاریخ: ۱۴۰۲/۲/۶     ساعت: ۱۳ : ۲۷
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: سیاسی       زیرسرویس: سیاسی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
  • ١٨ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 28 2024