صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

تمامی کالاهای وارداتی ملزم به درج قیمت مصرف‌کننده و تولید کننده هستند

در طرح خرید شفاف همه تولیدکنندگان و واردکنندگان مکلف هستند که دو نوع قیمت مصرف کننده و تولید کننده را روی کالا درج کنند.

محسن حسینلویی گفت: در طرح شفاف همه تولیدکنندگان و واردکنندگان مکلف هستند که دو نوع قیمت را روی کالا درج کنند؛ یکی قیمت تولیدکننده و یا واردکننده و یکی هم حداکثر قیمت مصرف‌کننده که تفاوتی هم برای شرکت‌های تولیدی یا وارداتی ندارد.
وی ادامه داد: قانون حمایت از حقوق مصرف‌کننده که از سال 1388 مصوب و ابلاغ شده و تفکیکی بین تولید کننده و وارد کننده قائل نشده، بنابراین همه کالا‌ها چه تولید داخل و چه کالا‌هایی که وارداتی هستند، مکلف به درج قیمت تولیدکننده و مصرف‌کننده هستند.
به گفته مدیر کل نظارت بر خدمات عمومی و شبکه‌های توزیعی و اقتصادی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در مورد کالا‌های وارداتی  در کالا‌های وارداتی، قیمت واردکننده درج می‌شود که در این قیمت، مالیات بر ارزش افزوده و سود واردکننده نیز لحاظ شده و ضرایب سود عمده‌فروشی و خرده‌فروشی نیز به آن اضافه شده و حداکثر قیمت مصرف‌کننده روی کالا درج می‌شود و عرضه‌کنندگان می‌توانند پایین‌تر از حداکثر قیمت مصرف‌کننده با یکدیگر رقابت کرده و کالای خود را به فروش برسانند.
مدیرکل نظارت بر خدمات عمومی و شبکه‌های توزیعی و اقتصادی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ادامه داد: کالای بدون شناسه، قاچاق محسوب می‌شود، خریداران می توانند در صورت مشاهده کالای قاچاق، موارد را به شماره 124 اعلام کنند تا سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها اقدام کنند.
وی بیان کرد: کالا‌هایی که مشمول مرحله پنجم طرح خرید شفاف نمی‌شوند شامل اقلام دارویی و پزشکی، گوشت، مرغ، تخم‌مرغ، شکر، برنج، انواع صنایع‌دستی، مواد اولیه و کالا‌های واسطه‌ای غیر قابل عرضه به مصرف‌کننده نهایی، البسه، پارچه و پوشاک، طلا، جواهر، زیور آلات، محصولات کشاورزی غیر بسته‌بندی و فله، محصولات بورسی، انواع قطعات و ابزار و لوازم غیر بسته‌بندی، مصالح ساختمانی غیرقابل بسته‌بندی، لوازم‌التحریر غیر قابل بسته‌بندی، کالا‌های صنفی که در محل تولید عرضه می‌شوند مانند آش و حلیم و… در این مرحله شامل طرح نمی‌شوند.
حسینلویی خاطرنشان کرد: از ابتدای اردیبهشت در قالب  اجرای طرح شفاف تمامی  تولیدکنندگان و واردکنندگان مکلف هستند که دو نوع قیمت را روی کالا درج کنند؛ یکی قیمت تولیدکننده و یا واردکننده و یکی هم حداکثر قیمت مصرف‌کننده که تفاوتی هم برای شرکت‌های تولیدی یا وارداتی ندارد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۸۵۶۰
تاریخ: ۱۴۰۱/۲/۴     ساعت: ۳ : ۰
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اقتصادی       زیرسرویس: اقتصادی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
  • ١٨ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 28 2024