صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

توضیحات هاشمی درباره تغییر زمان بازی‌های پرسپولیس و استقلال

گفته می‌شود تلویزیون بار دیگر برای تغییر زمان دیدارهای پرسپولیس و استقلال با فدراسیون و سازمان لیگ مکاتبه کرده است.

ساعات برگزاری جدال استقلال - سایپا و همچنین پرسپولیس - آلومینیوم اراک به گونه‌ای است که دقایق قابل ملاحظه‌ای از آنها با یکدیگر هم‌زمان می‌شود و همین مسئله برای پخش تلویزیونی مسابقات دردسر ایجاد می‌کند.
گفته می‌شود تلویزیون بار دیگر برای تغییر زمان آغاز این دیدارها با فدراسیون و سازمان لیگ مکاتبه کرده است.
انتقاداتی نیز طی هفته گذشته به تغییر ساعت برگزاری پیکارهای لیگ مطرح شده بود. به همین دلیل با مهدی هاشمی تهیه‌کننده برنامه فوتبال برتر تماس گرفتیم.
هاشمی در گفت‌وگو با خبر ورزشی به تمام نکات و ابهامات پاسخ داد.
نامه‌نگاری با فدراسیون
در مورد ساعت بازی‌های فردا شب و همزمان شدن دقایقی از دیدارهای استقلال و پرسپولیس باید بگویم که با فدراسیون نامه‌نگاری کرده‌ایم و از آنها خواسته‌ایم شرایط را به‌گونه‌ای فراهم کنند تا جدال سایپا و استقلال که در تهران برگزار می‌شود دقایقی زودتر آغاز شود. اگر حداقل بین 40 تا 50 دقیقه اگر زودتر آغاز شود، این مشکل تا حد بسیار زیادی مرتفع خواهد شد و می‌توانیم به مخاطبان سرویس کامل و دقیق ارائه کنیم.
ترساندن فدراسیون
متأسفانه طی هفته‌های اخیر و پس از تغییر ساعت برخی از دیدارهای لیگ برتر این فضا در جامعه فوتبال ایجاد شد که فدراسیون کاملاً گوش به فرمان تلویزیون است و ما برای آنها تعیین تکلیف می‌کنیم در صورتیکه اصلاً این طور نیست.
اینکه می‌گویند تلویزیون ساعت مسابقات را عوض می‌کند تا بتواند تمام آگهی‌های خود را به طور کامل پخش کند، اصلاً درست نیست. روند پخش آگهی‌ها سیر طبیعی خود را دارد و به هر حال پخش می‌شود.
 متأسفانه یک عده، مدیران ارشد فدراسیون را از تلویزیون ترسانده اند و این مسئله را به آنها القا می‌کنند که تلویزیون برای مسابقات فوتبال ایران تصمیم می‌گیرد.
دقیقاً همین مسئله باعث شده که تا الان (بعدازظهر جمعه) مقامات فوتبال کشور به نامه ما مبنی بر تغییر ساعت دیدارهای شنبه جواب ندهند.
ضرر کردن هواداران
دوستان فقط شرایط پایتخت را در نظر می‌گیرند ولی ما باید تمام ایران را مورد توجه قرار بدهیم.
از نظر ما مخاطبی که در نقاط مرزی قرار دارد تفاوتی با بیننده مرکز نشین ندارد و هر دو نفر باید مسابقات فوتبال را در بهترین کیفیت تماشا کنند.
اگر ساعت بازی‌های این هفته استقلال و پرسپولیس عوض نشود بخشی از دیدارهای این دو تیم حتماً باید از شبکه ورزش روی آنتن برود و شرایط به گونه‌ای است که پوشش این شبکه در کشور اصلاً به گستردگی شبکه سه نیست و هوادران آبی و قرمز به ویژه در شهرستانها ضرر می کنند.
ما باید هر کاری بکنیم تا مسابقات تیم ملی، استقلال و پرسپولیس تا سر حد امکان از شبکه سه روی آنتن برود و تمام ایرانی‌ها بتوانند آن را تماشا کنند.
اگر برای عوض کردن ساعت مسابقات نامه می‌دهیم، نه به خاطر آگهی‌ها است و نه به خاطر برنامه فوتبال برتر بلکه می‌خواهیم رسالت خودمان مبنی بر پوشش بی‌طرفانه مسابقات را به طور کامل از طریق یک شبکه پرطرف‌دار انجام داده باشیم.
ماجرای حق پخش
برخی افراد به مدیران فدراسیون فوتبال می‌گویند تلویزیون نه تنها به شما بابت حق پخش پول نمی‌دهد بلکه برایتان تعیین تکلیف هم می کند. اجازه بدهید این مسئله را در گفت‌وگو با خبر ورزشی به طور کامل باز کنم.
اولاً مسئله حق پخش یک فرآیند قانونی است که نهادهای ذی‌صلاح مانند مجلس و ....در مورد پیگیری آن نظر می‌دهند ولی صراحتاً می‌گویم بسیاری از مدیران باشگاه‌های لیگ برتری خودشان می‌دانند اگر قانون حق پخش هم روزی تصویب شود، مسئله در شرایط کنونی کاملاً به ضرر آنهاست.
در حال حاضر تقریباً می‌توان گفت 12 تیم لیگ برتری به طرق مختلف از امکانات دولتی استفاده می‌کنند ولی اگر روزی قانونی تحت عنوان پرداخت حق پخش تلویزیونی تصویب شود،آنوقت دیگر امکانات ویژه برای تهیه بلیت هواپیما، اجاره اتوبوس، اسکان در هتل‌ها و..... برای بسیاری از همین تیم‌های لیگ برتری وجود نخواهد داشت چون دیگر تحت هیچ شرایطی نمی‌توانند به صورت مستقیم یا غیرمستقیم از امکانات دولتی استفاده کنند.

 

منبع: خبر ورزشی

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۳۸۰۹
تاریخ: ۱۴۰۰/۴/۱۹     ساعت: ۹ : ۲۱
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: ورزشی       زیرسرویس: ورزشی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
  • ٢٠ شوال ١٤٤٥
  • Apr 29 2024