صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

فرصت طلایی برای سپاهان

شاگردان محرم نویدکیا در سال ۱۴۰۰ فرازونشیب‌های دور از انتظاری را تجربه کردند.

طلایی‌پوشان اصفهانی در آغاز سال 1400 به درخشش خود در لیگ بیستم ادامه دادند. مهم‌ترین دیدار سپاهانی‌ها در اردیبهشت مقابل پرسپولیس بود که با تساوی دو تیم به پایان رسید و طبق عادت چند ساله این دیدار جنجال‌ها و حواشی‌هایی را هم در پی داشت. با این حال کورس بین دو تیم پرسپولیس و سپاهان ادامه پیدا کرد و دو تیم تا هفته آخر برای قهرمانی جنگیدند.
نایب قهرمانی سپاهان؛ چیزی شبیه به قهرمانی
سپاهانی‌ها در نهایت لیگ بیستم را با نایب قهرمانی به پایان رساندند. مقامی که شاید برای طلایی‌پوشان ناامید کننده بود اما آن‌ها برترین تیم نایب قهرمان در تاریخ لیگ فوتبال ایران لقب گرفتند. در ادوار مختلف لیگ برتر تیم‌های مختلف حتی با امتیاز کم‌تر از 65 امتیاز توانستند جام را بالای سر ببرند اما سپاهانی‌ها در این فصل از رقابت‌ها، اسیر عملکرد بی‌نقص پرسپولیس شدند و با دو امتیاز کم‌تر نتوانستند به مقام قهرمانی دست پیدا کنند.
فصل پر سر و صدای نقل و انتقالات
نویدکیا در فصل نقل و انتقالات پیام نیازمند، احسان حاج صفی و محمد محبی، سه بازیکن کلیدی خود را از دست داد اما در مقابل بازیکنانی از جمله شهریار مغانلو، فرشاد احمدزاده، کریستوفر کنت و مسعود ریگی جذب تیمش شدند تا جای خالی بازیکنان خروجی‌اش پر شود. سپاهانی‌ها با توپ پر وارد مسابقات لیگ برتر بیست و یکم شدند و باتوجه به شرایط ایده‌آلی که داشتند رویای موفقیت در هر سه جام را در سر می‌پروراندند.
آن‌ها لیگ را قدرتمند شروع کردند و در سه دیدار ابتدایی خود به برتری رسیدند تا قاطعانه در صدر جدول قرار بگیرند اما از هفته چهارم نوار این پیروزی‌ها شکسته شد و شاگردان نویدکیا آرام آرام از صدرجدول فاصله گرفتند.
رویای بر باد رفته
سپاهان در نیم فصل اول مقابل ذوب‌آهن، استقلال، پیکان و پرسپولیس شکست خورد و با شکست مقابل آلومینیوم از جام حذفی کنار رفت. آن‌ها 5 تساوی تا این هفته از رقابت‌ها نیز تجربه کردند تا اختلاف‌شان با صدرجدول بیش‌تر و بیش‌تر شود. این باعث شد تا فشارها و انتقادات زیادی به این تیم شود.
آن‌ها با وجود این‌که در رده سوم لیگ قرار داشتند اما مورد انتقاد پیشکسوتان، کارشناسان و هواداران تیم قرار گرفتند. این فشارها تغییر در نتایج سپاهان به وجود نیاورد تا این‌که طاقت محرم نویدکیا طاق شد.
رفت و برگشت محرم نویدکیا
سرمربی سپاهان به دلیل فشارها و شرایط نامساعد تیم اعلام کرد دیگر نمی‌خواهد در سپاهان ادامه دهد و تیمش نیاز به تزریق روحیه‌ای تازه دارد. با این وجود هیات مدیره باشگاه با این استعفا مخالفت کرد اما نویدکیا هم‌چنان تاکید داشت که دیگر نمی‌تواند در سپاهان کار کند. با مخالفت مجدد باشگاه در نهایت محرم نویدکیا به سپاهان برگشت تا دوباره روی نیمکت تیمش بنشیند اما باشگاه تصمیم گرفت در کادرفنی تیم تغییراتی صورت بگیرد. محمود کریمی و علیرضا مرزبان از جمع سپاهانی‌ها خداحافظی کردند و از این تیم جدا شدند.
سپاهانی‌ها پس از بازگشت نویدکیا دو پیروزی و دو تساوی را به دست آوردند و به دنبال بازگشت آرامش و ثبات در تیم خود هستند. آن‌ها سال 1400 را در رتبه سوم جدول به پایان رساندند.
لیگ قهرمانان آسیا، فرصت طلایی برای طلایی‌پوشان
رویای ابتدای فصل سپاهان بر باد رفت اما آن‌ها هنوز فرصت دارند تا خود را ثابت کنند. لیگ قهرمانان آسیا تنها فرصت باقی مانده سپاهانی‌هاست تا جبران کنند و به روزهای خوب خود برگردند. محرم نویدکیا خوب می‌دانند آخرین و طلایی‌ترین فرصتش لیگ قهرمانان آسیا است و می‌خواهد تیمش را برای این رقابت‌ها آماده و روانه مسابقات کند. باید دید سپاهانی‌ها در لیگ قهرمانان آسیا چگونه عمل خواهند کرد.

 

 


منبع: ایسنا

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۸۴۶۹
تاریخ: ۱۴۰۱/۱/۱۷     ساعت: ۱۲ : ۱۴
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: ورزشی       زیرسرویس: ورزشی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
  • ١٩ شوال ١٤٤٥
  • Apr 28 2024