صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

این مرد فلسفه‌های فوتبال را به سخره گرفت

در دورانی که اکثر مربیان از یک فلسفه فوتبالی پیروی می‌کنند، زمانی که ما از طرح‌های تاکتیکی بزرگ و تسلط پپ‌گواردیولا و یورگن‌کلوپ صحبت می‌کنیم، اولین مربی‌ای که چهار بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده است، کارلتو آنچلوتی است.

او از نسل مربیانی است که قابل تغییر و عملگرا هستند. او با اینکه در تمام لیگ‌های معتبر دنیا لیگ را برنده شده تا به حال تنها 5 عنوان قهرمانی در دوران حرفه‌ای خود کسب کرده است. کارلتو فصل گذشته بعد از شکست 5 بر صفر با اورتون مقابل منچسترسیتی کارش را در لیگ برتر به اتمام رسانده بود و در حالی که همه تصور می‌کردند او قرار است به دسته مربیان بازنشسته فوتبال بپیوندد چنین عملکرد درخشانی از خود به جا گذاشته است.

مربی 62 ساله ایتالیایی ثابت کرده است که فلسفه‌های بزرگ فوتبال می‌توانند در مقابل نگرش‌های سنتی شکست بخورند. کارلتو این فصل تمام مربیان به اصطلاح دارای سبک خاص فوتبالی را شکست داد. پوچتینو، توخل، گواردیولا و یورگن‌کلوپ؛ درحالی‌که از ابزار به مراتب کمتری نسبت به آنها برخوردار بود. اهمیت موفقیت آنچلوتی با رئال در این است که تیمش در ابتدای شروع لیگ قهرمانان حتی جزو ده شانس اول فتح جام هم به حساب نمی‌آمد. برای همین هم وقتی در کنفرانس خبری بعد از بازی حاضر شد، گفت «با شایستگی قهرمان شدیم اما هنوز باورم نمی‌شود چنین چیزی اتفاق افتاده.»
اینکه کارلتو می‌تواند بدون اضافه شدن خون تازه به رگ‌های تیم در فصل بعد هم موفقیتش را تکرار کند سوال سختی است. اما فعلا او می‌تواند با همان سیگار برگ معروف و عینک دودی‌اش از تعطیلات لذت ببرد و بعدا به فصل آینده فکر کند. به‌طور واضح دیگر اهمیتی ندارد که او چطور و با چه برگ برنده‌ای رئال را به چهاردهمین قهرمانی‌اش در یوسی‌ال رساند. مهم این است که مربی ایتالیایی یک بار دیگر ثابت کرد دود از کنده بلند می‌شود.

 

منبع: اعتماد

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۸۶۹۸
تاریخ: ۱۴۰۱/۳/۹     ساعت: ۱۰ : ۳۲
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: ورزشی       زیرسرویس: ورزشی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
  • ١٠ شوال ١٤٤٥
  • Apr 19 2024