صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

ساعت هوشمند گوگل احتمالا با نام «پیکسل واچ» راهی بازار می‌شود

از مدت‌ها قبل شایعاتی شنیده می‌شد که گوگل نیز قصد حضور در بازار «ساعت‌های هوشمند» را دارد و حالا طبق اسناد و شواهد کشف شده، به نظر می‌رسد ساعت هوشمند گوگل «پیکسل واچ» (Pixel Watch) نامیده خواهد شد.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، غول موتور جستجو مدارک خود برای ثبت علامت تجاری «پیکسل واچ» را به دفتر ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده ارسال کرده است. گوگل در توضیحات درخواست خود نوشت که این نام برای دسته‌بندی ساعت‌های هوشمند و همچنین لوازم آن مانند قاب و بند در نظر گرفته شده است.
  
مشخصات احتمالی ساعت هوشمند گوگل
با این حال، در این اسناد، هیچ جزئیاتی درباره دستگاه وجود ندارد. بر اساس شایعات قبلی، اولین ساعت هوشمند گوگل دارای صفحه‌ای دایره‌ای و بدون حاشیه خواهد بود. انتظار می‌رود تا این دستگاه دارای سنسور ضربان قلب و سایر ویژگی‌های موجود در دستگاه‌های شرکت فیت‌بیت باشد که گوگل در سال 2021 آن را خریداری کرد.

با این وجود، از نظر قیمت، این دستگاه ظاهرا گران‌تر از دستگاه‌های فیت‌بیت خواهد بود و به عنوان یکی از رقبا اصلی اپل واچ وارد بازار می‌شود. در بخش نرم‌افزار نیز گفته می‌شود که ساعت هوشمند گوگل احتمالا از Wear OS 3 پشتیبانی خواهد کرد.

«جان پروسر» که بیشتر به دلیل افشا اطلاعات مربوط به دستگاه‌های آینده شهرت دارد، پیش‌تر اعلام کرده بود که گوگل قصد دارد اولین ساعت هوشمند‌ خود را در تاریخ 26 می (5 خرداد) معرفی کند. شاید این تاریخ چندان بعید به نظر نرسد، زیرا کنفرانس سالانه گوگل I/O نیز معمولا در همان ماه برگزار می‌شود.

با این حال، گوگل برای اولین ساعت هوشمند‌ خود باید برخی موانع نظارتی را نیز برطرف کند و با توجه به اینکه این دستگاه هنوز در پایگاه کمیسیون ارتباطات فدرال و بلوتوث SIG دیده نشده، ممکن است معرفی آن در خرداد ماه کمی زود به نظر برسد.

 

منبع: دیجیاتو

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۸۵۳۸
تاریخ: ۱۴۰۱/۲/۴     ساعت: ۳ : ۴
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: فناوری       زیرسرویس: فناوری
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
  • ١٩ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 29 2024