صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

هند ترافیک پایتخت خود را با هوش مصنوعی کنترل می‌کند

به گفته مقامات دهلی، به زودی ازدحام وسایل نقلیه توسط سیستم مدیریت ترافیک (ITMS) مبتنی بر هوش مصنوعی از بین می‌رود.

پلیس راهنمایی و رانندگی دهلی برای کاهش ازدحام و تسهیل حرکت وسایل نقلیه، در حال برنامه ریزی یک سیستم مدیریت ترافیک یکپارچه (ITMS) است که به کمک هوش مصنوعی کار می‌کند. این سیستم به وسایل نقلیه اضطراری مانند آمبولانس و آتش نشانی کمک می‌کند تا با سهولت و سرعت بیشتر حرکت کنند.

به گزارش livemint.com، هدف این پروژه از ساخت سیستم مدیریت ترافیک، همگام سازی تمام علائم راهنمایی و رانندگی و تنظیم خودکار چراغ سیگنال است. به گفته مقامات، سیستم مدیریت یکپارچه ترافیک به رانندگان در هنگام رانندگی در مورد انحرافات، هشدار می‌دهد.

اسکی سینگ (SK Singh)، معاون کمیسر پلیس دفتر ترافیک دهلی می‌گوید: اداره پلیس راهنمایی و رانندگی تفاهم نامه‌ای برای این سیستم مدیریت ترافیک یکپارچه با مرکز توسعه محاسبات پیشرفته (C-DAC) امضا کرده است. سیستم مدیریت ترافیک (ITMS) همانند یک راه رو سبز رنگ مسیر حرکت وسایل نقلیه اضطراری را بدون دردسر تسهیل می‌کند.

به گفته سینگ، هشت ماه برای اجرای این پروژه به آن‌ها زمان داده شده است. او ادامه داد، اولین گزارش دقیق از این پروژه باید پس از بررسی ترافیک در 42 تقاطع تهیه شود تا 1200 سیگنال و 600 چراغ چشمک زن مورد پوشش قرار گیرد. همچنین این پروژه باید تا نوامبر سال جاری ارائه شود. 

پلیس راهنمایی و رانندگی دهلی در نظر دارد، یک مرکز فرماندهی برای مدیریت عملیات‌ها و نظارت بر برنامه‌های تعیین شده ایجاد کند. سینگ می‌گوید: در بسیاری از تقاطع‌ها مشاهده شده است حتی زمانی که ترافیک نیست، چراغ قرمز همچنان روشن است؛ بنابراین با کمک یک سیستم تطبیقی، می‌توان حجم ترافیک را شناسایی و زمان بندی چراغ‌ها را تغییر داد. با استفاده از این روش زمان توقف وسایل نقلیه در تقاطع کاهش می‌یابد. همچنین او افزود: مقامات راهنمایی و رانندگی نقاط حادثه خیز را شناسایی کرده اند و در حال حاضر به دنبال نقاط ازدحام در دهلی هستند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۸۷۳۰
تاریخ: ۱۴۰۱/۳/۱۰     ساعت: ۱۱ : ۲۰
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: فناوری       زیرسرویس: فناوری
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
  • ١٩ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 29 2024