صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

تاریخ رونمایی از سری آیفون ۱۴ فاش شد

اینطور که به نظر می‌رسد، اپل می‌خواهد در هفته‌ی دوم ماه سپتامبر امسال، از گوشی‌های پرچم‌دار مورد انتظار خود یعنی سری آیفون ۱۴ رونمایی کند.

تقریبا همه‌ی ما می‌دانیم اپل می‌خواهد گوشی‌های خود را در ماه سپتامبر امسال رسما رونمایی کند. البته اگر هیچ اتفاقی نیفتد و اپل را با مشکل مواجه نکند، این اتفاق باید به رسم سنتی که اپل دارد، همیشه در همین ماه رخ بدهد. غالبا هم در هفته‌ی نخست یا دوم سپتامبر شاهد رونمایی از آیفون‌ها هستیم و با توجه به خبری هم که اخیرا به دستمان رسیده، در رابطه با سری آیفون 14 هم همین سیاست قرار است در پیش گرفته شود.

یکی از افشاگران حوزه‌ی فناوری که با نام کاربری ihacktu شناخته می‌شود، اخیرا مدعی شده که آیفون‌های جدید باز هم در روز سه‌شنبه و در تاریخ 13 سپتامبر امسال رسما رونمایی خواهند شد (22 شهریور). 13 سپتامبر هم مصادف است با آخرین روزهای فصل گرم سال که با حرارت آغاز شد و ظاهرا قرار است با حرارت هم به پایان برسد.

اخیرا هم شنیده بودیم که اپل معمولا گوشی‌های خود را در سه‌شنبه‌ی نخست یا دوم هر سپتامبر رونمایی می‌کند. این حدس و البته تاریخ ما را به دو گزینه رساند؛ 6 سپتامبر و 13 سپتامبر. از آن‌جایی هم که سه‌شنبه‌ی نخست سپتامبر دقیقا یک روز بعد از روز کارگر است، بعید به نظر می‌رسد اپل در آن تاریخ از سری آیفون 14 رونمایی کند. بنابراین 13 سپتامبر محتمل‌ترین تاریخ به حساب می‌آید.

به احتمال خیلی زیاد، پیش‌خرید این گوشی‌ها یا باید بلافاصله بعد از مراسم رونمایی و یا در روز جمعه‌ی همان هفته یعنی 16 سپتامبر (25 شهریور) آغاز شود. 23 سپتامبر هم (31 شهریور) باید منتظر ورود این گوشی‌ها به بازار باشیم. گوشی‌هایی که در چهار مدل با اندازه‌های 6٫1 (آیفون 14 و 14 پرو) و 6٫7 اینچی (آیفون 14 مکس/پلاس و پرو مکس) در دسترس قرار خواهند گرفت.

البته اکنون که چندین سال است شاهد برگزاری مراسم‌های مختلف از سوی این شرکت‌ها هستیم، به دفعات زیادی تغییرات در برنامه‌ی آن‌ها به وجود آمده است. امکان ندارد یک شرکت، چندین سال فقط در یک روز از محصولاتش رونمایی کند چون یک‌بار به خاطر جنگ، یک‌بار به خاطر بیماری، یک‌بار به خاطر بسیاری دلایل دیگر ممکن است این تاریخ‌ها جابجا شوند. در نتیجه اپل هم ممکن است چند روز قبل یا بعد از تاریخ یادشده از محصولاتش رونمایی کند. خصوصا حالا که به خاطر جنگ و قرنطینه و…، وضعیت زنجیره‌ی تأمین اصلا خوب نیست و هزینه‌ها هم سرسام‌آور شده‌اند.

آنچه که باعث شده بی‌صبرانه منتظر ورود گوشی‌های آیفون 14 به بازار باشیم، تغییراتی است که اپل در این سری ایجاد کرده. از جمله بهترین این تغییرات می‌توان به اضافه شدن قابلیت‌های متعدد به دو مدل پرو و پرو مکس اشاره کرد که سیستم‌عامل با امکانات جذاب، طراحی حفره‌ای دوربین سلفی و سنسورهای تشخیص چهره، دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی و… از جمله این موارد به حساب می‌آیند.

دو مدل استاندارد و مکس/پلاس اما تغییرات خاصی ندارند جز اینکه مکس، یک عضو تازه‌وارد به مجموعه است که اندازه‌ی آن به 6٫7 اینچ می‌رسد. این گوشی‌ها چه از لحاظ ظاهر و چه از لحاظ توان پردازشی، تفاوتی با نسل قبل نخواهند داشت. همچنین بعید است یک سری دیگر از قابلیت‌ها نظیر دوربین، رفرش‌ریت صفحه، اندازه‌ی باتری و… هم ارتقای محسوسی در آن‌ها داشته باشند. انتظار می‌رود این گوشی‌ها همان آیفون 13 با اندازه‌ی متفاوت باشند.

با رونمایی و عرضه‌ی سری آیفون 14، تولید چه آیفون‌هایی متوقف می‌شود؟


از آن‌جایی که امسال قرار است فقط چهار گوشی پرچم‌دار اپل در رویداد یادشده رونمایی و عرضه شوند، در نتیجه طبیعی است که انتظار داشته باشیم شرکت آمریکایی، تولید یک سری از مدل‌های قدیمی را متوقف کند تا بدین ترتیب گوشی‌های قدیمی، مزاحم فروش گوشی‌های جدید نشوند. به عبارتی ساده‌تر، گوشی که بیشترین تهدید را برای این سری داشته باشد باید حذف شود.

اینطور که به نظر می‌رسد، آیفون 13 پرو و پرو مکس به اواخر عمر خود نزدیک می‌شوند. از زمانی که پسوندهایی چون «پرو» و «پرو مکس» وارد خط تولید گوشی‌های اپل شد، ندیده‌ایم که هیچ گوشی از این سری، بیشتر از یک سال در بازار تولید شود. هرچند فروشگاه‌های شخص ثالث آن‌ها را می‌فروشند اما در فروشگاه اپل خبری از آن‌ها نیست و تولید آن‌ها هم متوقف می‌شود. همچنین آیفون 11 هم که همچنان به لطف فروش بالایش تولید می‌شود، به احتمال زیاد دیگر بازنشسته خواهد شد.

اپل معمولا با کاهش 100 دلاری قیمت گوشی‌های مدل استاندارد، تمایل دارد آن‌ها را برای سال بعد هم نگه دارد. این اتفاق برای آیفون 11 و 12 رخ داد و انتظار داریم برای آیفون 13 هم رخ دهد. بنابراین نماینده‌ی 6٫1 اینچی محبوب اپل، قطعا تا سال آینده هم با ما خواهد بود، اما احتمالا با قیمت 700 دلار.

آیفون 12 هم می‌تواند با قیمت 600 دلار به فروش برسد تا نظر کاربران را به خود جلب کند چون این گوشی در مدل پایه، 800 دلار قیمت‌گذاری شده بود و این کاهش قیمت شاید برای کاربران جذاب باشد. با این حال هنوز چیزی قطعی نیست و این‌ها فقط حدس‌های منطقی و محتملی هستند که با توجه به سیاست آشنای شرکت آمریکایی مطرح می‌شوند. حال باید دید خود شرکت چه تصمیمی در نهایت می‌گیرد.

 

منبع: دیجی کالا

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۸۹۱۵
تاریخ: ۱۴۰۱/۴/۲۰     ساعت: ۲ : ۸
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: فناوری       زیرسرویس: فناوری
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
  • ١٦ شوال ١٤٤٥
  • Apr 25 2024