صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

همایش بین المللی فرهنگ و تربیت در فضای مجازی و دانشگاه هوشمند برگزار شد

همایش بین المللی فرهنگ و تربیت در فضای مجازی و دانشگاه هوشمند در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش نیوزدی؛ سارا صادقی- در این همایش دکتر نجف پور با ارائه گزارشی درباره موضوع این همایش گفت: ریشه های فضای مجازی را در سه محور برآمدن نگاه مکانیکی به عالم، انتساب هوش به مصنوعات مکانیکی و انقلاب مکانیکی می توان جستجو کرد.

وی با خلاصه ای درباره اصول موضوعه با بیان اینکه فضای مجازی یک جامعه است که ابعاد فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی دارد افزود: جامعه مجازی با جامعه فیزیکی در هم آمیخته و یک جامعه فیزیکی، سایبری ایجاد کرده، فضای مجازی برای حکمرانی ایجاد شده و حمکرانان جدی خود را دارد.

نجف پور افزود: دانشگاه آزاد اسلامی افتخار این را دارد که به عنوان دانشگاه پیشرو در دانشگاه هوشمند است. چون در فضای مجازی افکنده شدیم و به خاطر رویکردی که فضای مجازی دارد به این سمت حرکت کردیم و قرار است دبیرخانه دائمی را برگزار کنیم و در 17 اسفند سال 90 یادواره باشد. آثاری که به دست ما رسیده 100 مقاله و 300 تجربه نگاری و بیش از 60 معرفی محصول و بیش از 400 استارت آپ بود.


در ادامه دکتر رسولی عضو شورای فضای مجازی گفت: امام فرمودند که دانشگاه کارخانه آدم سازی است در دانشگاه خیلی کم به این موضوع توجه می کنیم آدم سازی مستلزم تربیت است که منظور تربیت اسلامی و خدا محور است، وقتی اسم تربیت می آید فرهنگ پدیدار می شود، فرهنگ از هم مظلوم تر و مهم تر است.

وی افزود: می بالیم از اینکه اینقدر مقاله دادیم و دانشجو داریم ولی هیچوقت به این فکر نکردیم چقدر آدم تربیت کردیم اما فرهنگ در فضای مجازی قله تاثیر است که حضرت آقا موضوع را مطرح کردند ما جدی نگرفتیم حکمرانی در جامعه ما از خانواده تا دانشگاه سیطره پیدا کرده است.


رسولی خاطرنشان کرد :بعضی ها در حد مدیریت کلان سرمقاله نوشتند گفتند سکو مهم نیست ما محتوا بریزیم اتفاقا اشتباه در همین بود که گفتند سکوی مفت را قدر نمی دانید بیایید محتوا بریزید حظ کنیم ما حظ کردیم این اتفاقات 1401 نتیجه جدی نگرفتن حکمرانی بود پس قطعا محتوی مهم است ما غافل شدیم، موضوع از حکمرانی فرهنگی فراتر رفت و حکمرانی سیاسی ورسانه ای شد پس جای شهید و جلاد عوض شد.

وی افزود: چه کردیم که اینگونه شد، ما شوخی گرفتیم بارها گفته شد رقابت های رای باعث شد مسئولین ما هنوز در سکوی دشمن زندگی کنند حاضر نیستند بیرون بیایند چون بیرون نمی آیند زندگی مردم را در سکوی دشمن شکل دادیم، اطلاع رسانی ها سکوی دشمن است. انشالله همایش کمک کند که ما گفتمان را توسعه دهیم و نقش سکو را ببینیم.

دکتر محمد مهدی طهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این همایش نیامده است که فضای مجازی هراسی داشته باشد دشمن هر کس جهل او است، بنابراین همایش  به شناخت بیشتر فضای مجازی کمک می کند.

وی افزود: محیط آموزشی، زندگی و سازمان را فضای مجازی از ما گرفت، البته هدف نظر هراسی مجازی نیست ولی آموزش مجازی را باید به نحو احسنت یاد گرفت.

 

شناسنامه


کدخبر: ۲۶۶۲۳۵
تاریخ: ۱۴۰۱/۱۲/۲۰     ساعت: ۱۲ : ۲۸
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: فناوری       زیرسرویس: فناوری
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
  • ١٦ شوال ١٤٤٥
  • Apr 25 2024