صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

شرکت‌ها برای بررسی گفت‌وگوهای کارمندان خود به هوش مصنوعی روی آورده‌اند

حالا شرکت‌های زیادی وجود دارند که از هوش مصنوعی برای قضاوت‌کردن درباره پیام‌های کارمندان و نظارت بر آن‌ها استفاده می‌کنند.

هوش مصنوعی شرکت Aware می‌تواند پیام‌های کارکنان شرکت‌ها را تجزیه‌وتحلیل کند و برآوردی از آن‌ها را دراختیار کارفرمایشان قرار دهد. شرکت‌های بزرگی مانند والمارت، نستله، استارباکس و تی‌موبایل از این فناوری استفاده می‌کنند. مخزن داده Aware حاوی حدود 20 میلیارد پیام و تعامل بین بیش از 3 میلیون کارمند است و از آن می‌توان برای تحلیل گفت‌وگوی کارکنان در برنامه‌هایی مثل زوم، اسلک و Teams استفاده کرد.

براساس گزارش CNBC، شرکت‌های بزرگ از سراسر دنیا به فناوری استارتاپ هفت‌ساله Aware روی آورده‌اند تا بر گفت‌وگوهای میان کارکنان خود نظارت کند. البته «جف شومان»، مدیرعامل Aware گفته است: «برای محافظت از حریم خصوصی، نامی از افراد ثبت نخواهد شد.» این هوش مصنوعی تنها اطلاعات کلی را تحلیل‌ می‌کند؛ برای مثال می‌گوید شاید کارمندان بالای 40 سال در یک شرکت در یک قسمت از ایالات متحده تغییر سیاست‌ها را به دلیل هزینه بسیار، منفی ببینند؛ اما دیگر افراد این سیاست‌ها را مثبت تلقی کنند.

نظارت بر پیام‌های کارکنان با هوش مصنوعی
همچنین این هوش مصنوعی می‌تواند پیام‌هایی را که خارج عرف شرکت هستند، شناسایی کند. این هوش مصنوعی به شرکت‌ها کمک می‌کند تا خطرات موجود در ارتباطات کارکنان را بهتر درک کنند؛ و دیگر نیازی نیست هر چند ماه یک‌بار از کارکنان نظرسنجی شود و با این هوش مصنوعی در لحظه می‌توان رفتار آن‌ها را بررسی کرد.

به گفته شومان، ابزار تجزیه‌وتحلیل Aware توانایی تشخیص نام تک‌تک کارکنان را ندارد. اما ابزار eDiscovery می‌تواند تهدیدهای شدید یا سایر رفتارهای مخاطره‌آمیز را که توسط شرکت از پیش‌ تعیین شده، گزارش دهد.

بااین‌حال، نظارت با هوش مصنوعی براساس پیام‌ها می‌تواند مشکلاتی هم داشته باشد. منتقدان می‌گویند که با این کار، فناوری در واقع افکار و اقداماتی را قضاوت می‌کند که شاید هرگز عملی نشوند. بدین ترتیب نگاه به افراد از دید انسانی خارج می‌شود و کارمندان مثل صفرویک‌های کامپیوتر، به‌شکل سیاه و سفید بررسی خواهند شد.

درآمد Aware طی پنج سال گذشته به طور متوسط 150 درصد در سال افزایش یافته است و شرکت‌هایی که به این فناوری روی می‌آورند، به‌طور میانگین حدود 30 هزار کارمند دارند.

 

منبع: دیجیاتو

شناسنامه


کدخبر: ۲۷۱۵۷۵
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۱/۲۵     ساعت: ۱۶ : ۵
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: فناوری       زیرسرویس: فناوری
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Apr 27 2024