صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

نشست خبری جشن شش سالگی «بانوی فرهنگ» برگزار شد

نشست خبری جشن شش سالگی «بانوی فرهنگ» پیش از ظهر امروز یکشنبه۳۰ بهمن در سالن طاهره صفارزاده حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش نیوزدی، سارا صادقی- سارا عرفانی مدیر باشگاه ادبی «بانوی فرهنگ» گفت:شش سال است باشگاه بانوی فرهنگ را با هدف توانمندی بانوان راه اندازی کردیم، قرار است که بخش روایت نویسی را هم 
داشته باشیم.
وی افزود: صرفا فعالیت برای دوستان تهرانی نیست از شهرهای مختلف همراه هستند هدف استعدادیابی و پرورش دوستان نوقلم است در شورای ارزیابی تعدادی نویسنده حرفه ای داریم البته نویسندگانی هم هستند که تعدادی کتاب چاپ شده دارند.
این مدیر خاطرنشان کرد: چهارمین برنامه با حضور مهناز فتاحی درباره عادتهای نوشتن است که تجربیاتشان را مطرح می کنند مراسم اصلی ساعت 2 تا 4 است در این برنامه از سه کتاب رونمایی می شود که یکی از آنها فصل توت های سفید است.
وی افزود: در تولد بانوی فرهنگ قصد داریم هر سال از یک نویسنده تقدیر کنیم. گزارش عملکرد سالانه و عضو گیری را خواهیم داشت که دوستانی که علاقمند هستند می توانند ثبت نام کنند.
سارا عرفانی عنوان کرد: ملزم بودیم که یک جلسه داشته باشیم مسیری که طی کردیم از روی علاقه بوده که الان که به 6 سالگی رسیدیم خیلی از دوستان شاید همراه ما نباشند، برای همه فعالیهایی که داریم مسیرهای جدی تری را تعریف می کنیم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: سوم وچهارم تولد بانوی فرهنگ است برنامه به این شکل است در کتابخانه مرحوم نادر ابراهیمی دورهم جمع می شویم و گپ و گفتی خواهیم داشت از ساعت 2 تا 4 یکی از اعضای بانوی فرهنگ نمایشی آماده کردند که اجرایی داریم در کنار آن نمایشگاه و فروشگاه خواهیم داشت .

معصومه امیرزاده مسئول آموزش باشگاه ادبی «بانوی فرهنگ» نیز در ادامه گفت: جمعیت مولد برای بانوان است رویکردهایی را مشخص و نویسندگانمان را آزاد گذاشتیم، در سوژه‌یابی آزاد هستند پس مسیر رشد برای آنها آزاد گذاشته می شود امید این است که مسیری که نویسندگان طولانی طی می کنند آنها به سرعت طی کنند.

وی افزود: مایلیم سال آینده با تجارب زیست بانوان را قرار دهیم مورد بعدی مواجه با اثر هنری است یکی سه شنبه های خواندنی که 10 جلسه برگزار شد که از جمالزاده شروع شد، معتقدیم خواندن متون کهن به زبان باستانی موثر است در حوزه نوشتن دو برنامه داشتیم و یک مجموعه و سیر آموزشی مدرسه ناپیوسته داستان نویسی داشتیم از داستان های اطراف شروع شد.
امیرزاده افزود: از شما خواهش میکنیم ما را رها نکنید پیج بانو و کانال بانو را داریم.  برای ثبت نام هیچ محدودیت سنی نداشتیم دوستان آزاد بودند اگر توان نوشتن دارند بیایند اما کارگاه‌ها بیشتر برای بزرگسالان است که به موازات آن یک گروه نوجوان داریم.
وی ادامه داد: از آنطرف هم یک گروه 40 نفره داریم امسال هم چند کارگاه داستان نویسی برگزار شد چون به مرحله عمل نرسیده خیلی درباره آن صحبت نمی کنیم.
 

شناسنامه


کدخبر: ۲۶۵۱۸۴
تاریخ: ۱۴۰۱/۱۱/۳۰     ساعت: ۱۶ : ۱۵
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: فرهنگی و هنری       زیرسرویس: فرهنگی و هنری
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
  • ١٠ شوال ١٤٤٥
  • Apr 19 2024