صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

افشای تبعیض نژادی در ادارات انگلیس

ایندیپندنت در گزارشی فاش کرد کارکنان سیاه پوست و آسیایی بیشتر از سفیدپوستان در ادارات انگلیس تحت نظر قرار می‌گیرند.

پایگاه اینترنتی ایندیپندنت در گزارشی نوشت: نظارت فزآینده در محل کار به هشدار‌هایی دامن زده است مبنی بر اینکه افراد سیاه پوست و آسیایی در انگلیس با خطر فزآینده تبعیض در محل کار مواجهند.

نظرسنجی انجام شده برای کنگره اتحادیه صنفی از سوی بریتن تینکس، یک شرکت مشاوره ای، نشان می‌دهد یک نفر از هر سه نفر از کارکنان اقلیت (33 درصد) گفتند بر همه فعالیت هایشان در محل کار نظارت می‌شود، این در مقایسه با کمتر از یک نفر از هر پنج کارمند سفیدپوست (19 درصد) است.

این مطالعه نشان می‌دهد حدود یک نفر از هر 13 کارمند سیاه پوست و آسیایی (8 درصد) گفتند بر مکان دقیق و تحرکات آن‌ها در محل کار با استفاده از دستگاه‌ها و وسایل دستی یا پوشیدنی نظارت می‌شود. این در حالی است که فقط بر یک نفر از هر 25 کارمند سفیدپوست (4 درصد) این نظارت وجود دارد.

نظارت در محل کار شامل نظارت بر نامه‌های الکترونیکی و تماس‌ها، وب‌کم‌های رایانه‌های محل کار، ردیابی این که یک کارمند چه زمان و چه میزان تایپ می‌کند، تماس‌های برقرار شده و تحرکات کارمند است که با استفاده از دوربین‌های مداربسته و وسایل و دستگاه‌های قابل ردیابی انجام می‌شود.

فرانسیس اوگردی از کنگره اتحادیه صنفی به ایندیپندنت گفت: نظارت بر کارکنان طی همه گیری کرونا آغاز شد و روشن است که کارکنان سیاه پوست، آسیایی و اقلیت‌ها بیشترین بار را متحمل می‌شوند.

جهش بی‌سابقه شاخص تورم و افزایش افسارگسیخته هزینه‌های زندگی در انگلیس، جزیره را در بدترین شرایط اقتصادی نیم قرن گذشته قرار داده است. این واقعیت که دورنمایی از بهبود اوضاع دیده نمی‌شود و مقامات رسمی هم درباره تشدید اوضاع هشدار می‌دهند، مردم کشور را شوکه کرده است.

شاخص نرخ تورم در انگلیس براساس تازه‌ترین گزارش اداره آمار ملی این کشور به 9 درصد در ماه گذشته میلادی (آوریل) رسیده است. این رقم علاوه براینکه بالاترین میزان در 40 سال گذشته بشمار می‌رود، در واقع یک جهش دو درصدی را در عرض یک ماه نشان می‌دهد.

پیش از جنگ اوکراین پیش‌بینی می‌شد که نرخ تورم با وجود فشار‌های ناشی از برگزیت و بحران همه‌گیری کرونا در محدوده 2 درصد سیر کند. اما حالا اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که نرخ تورم به دلیل افزایش بهای انرژی، تا پایان سال‌جاری میلادی به بالای 10 درصد می‌رسد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۸۶۷۴
تاریخ: ۱۴۰۱/۳/۸     ساعت: ۱۴ : ۲۴
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: بین الملل       زیرسرویس: بین الملل
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
  • ١٩ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 29 2024