صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

هجوم ۳۰ جت نظامی چین به منطقه شناسایی هوایی تایوان

وزارت دفاع تایوان از پرواز شمار بسیاری از جت‌های نظامی چین به منطقه شناسایی جزیره خبر داد.

منابع خبری عصر دیروز (دوشنبه به وقت تهران) از پرواز شماری از جت‌های نظامی چین به منطقه شناسایی هوایی جزیره تایوان خبر دادند.
به گزارش خبرگزاری «رویترز»، شمار جت‌های نظامی چین 30 فروند اعلام شده است. وزارت دفاع تایوان این ماموریت جت‌های چین را بزرگترین پرواز دسته پروازی  چین  از ماه ژانویه به این سو به تایوان اعلام کرد. وزارت دفاع تایوان مدعی شده که به دنبال اعلام سریع یگان‌های راداری، جنگنده‌های تایوانی با پرواز سریع به جت‌های چین هشدار دادند.
آخرین پرواز جت‌های چین به سمت منطقه شناسایی تایوان با 22 فروند جنگنده، هواپیمای جنگال و جاسوسی صورت گرفت.
وزارت دفاع تایوان اخیرا گفته بود که چین در نزدیکی این جزیره، بمب افکن، جنگنده و هواپیمای ضد زیردریایی مستقر کرده است.
پکن، تایوان را بخشی از سرزمین چین می‌داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست «چین واحد» ارزیابی می‌کند. اخیراََ دولت آمریکا لایحه صدها میلیارد دلاری بودجه نظامی آمریکا را امضا کرد که بخش چشمگیری از آن به مقابله با چین و حمایت از تایوان تخصیص داده شده است.
 «ویلیام برنز» مدیر آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) اخیرا گفت که چین از نزدیک درگیری روسیه در اوکراین را زیر نظر دارد و همین امر بر محاسبات سران پکن در مورد تایوان تأثیر می‌گذارد.
با افزایش نگرانی‌های تایوان از احتمال متوسل‌شدن چین به تهاجم نظامی علیه این کشور مانند حمله روسیه به اوکراین، مقامات تایپه به فکر یادگرفتن از تاکتیک تدافعی کی‌یف در برابر مسکو افتاده‌اند.
وزارت دفاع تایوان نیز در این‌باره  اعلام کرده که قصد دارد از تجربه اوکراین در جنگ با روسیه برای آموزش نیروهای مسلح این کشور و الگوبرداری جهت مقابله با تهاجم احتمالی چین استفاده کند.

 

منبع: فارس

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۸۷۴۱
تاریخ: ۱۴۰۱/۳/۱۰     ساعت: ۱۱ : ۱۲
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: بین الملل       زیرسرویس: بین الملل
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
  • ١٨ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 28 2024