صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

انتقاد قطر از رویکرد طالبان علیه زنان

وزیر امور خارجه‌ قطر با انتقاد از رویکرد و اقدام‌های طالبان علیه زنان گفت : «اگر جامعه‌ بین‌المللی پس از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، با طالبان برخوردی قوی و جدی داشت اکنون شاهد چنین اقدامات افراطی نبودیم.»

به گزارش خبرگزاری «خامه پرس» «شیخ محمد بن عبدالرحمان آل‌ثانی»  در مصاحبه با روزنامه «فایننشال تایمز تصریح کرد: «اگر جامعه‌ بین‌المللی پس از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، با طالبان برخوردی قوی و جدی داشت اکنون شاهد چنین اقدامات افراطی نبودیم.»
  وزیر امور خارجه‌ قطر همچنین گفت با تحریم طالبان، شاهد افزایش افراط‌گرایی و ادامه بحرانی اقتصادی خواهیم بود که از قبل شروع شده است و این امر تنها مردم را به سمت افراطی شدن و درگیری بیشتر سوق خواهد داد.


غرب با طالبان تعامل کند
«شیخ محمد بن عبدالرحمان آل‌ثانی»  وزیر امور خارجه‌ قطر همچنین از کشورهای غربی درخواست کرد برای جلوگیری از افزایش افراط گرایی با طالبان تعامل کنند.  
این مقام دولتی قطر اظهار داشت از زمان به قدرت رسیدن طالبان در ماه آگوست سال گذشته در افغانستان، روابط طالبان از طریق قطر با کشورهای غربی هنوز وجود دارد اما سیاست غرب در برابر طالبان همچنان روشن نشده است.
او از کشورهای غربی خواست که به ویژه در بخش های اقتصادی با طالبان همکاری کنند تا پس از ظرفیت‌سازی، زمینه کار و اشتغال در افغانستان فراهم شود.

 

منبع: ایرنا

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۸۷۴۶
تاریخ: ۱۴۰۱/۳/۱۰     ساعت: ۱۱ : ۶
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: بین الملل       زیرسرویس: بین الملل
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
  • ١٠ شوال ١٤٤٥
  • Apr 19 2024