صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

میانجیگری بی نتیجه طالبان برای آتش‌بس میان تحریک طالبان و ارتش پاکستان

در حالی که طالبان افغانستان برای برقراری آتش‌بس میان ارتش و گروه تحریک طالبان پاکستان (TTP) میانجیگری کرده، این توافق موجب متوقف شدن خشونت نشده است و حملات گروه تحریک در این کشور ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری «میشن نتورک نیوز» گروه تحریک طالبان پاکستان سوابق بسیار تکان دهنده ای در اعمال خشونت و انجام عملیات تروریستی افراطی دارد و همچنان با روش های خشونت بار به انجام حملات ادامه می دهد. 

یکی از مذاکره کنندگان گروه تحریک طالبان پاکستان که سابقه کشتن هزاران نفر را در پرونده خود دارد و  مدتی را در زندان گذرانده است یک سال پیش در چارچوب مذاکرات توسط ارتش پاکستان آزاد شد.

برپایه اطلاعات معتبر این شخص در بمب گذاری های انتحاری در کلیسای پاکستان که منجر به کشته شدن بسیاری از مسیحیان و شهروندان پاکستان شد نیز دست داشته است. 

به نظر می رسد گروه تحریک طالبان پاکستان می خواهد یک نسخه افراطی از قوانین مسلمانان را به کل کشور پاکستان تحمیل و از وضعیت افغانستان تقلید کند.

با این وجود نکته جالب توجه این است که  گروه تحریک طالبان پاکستان به خصوص در مناطق قبیله ای محبوبیت دارد و  از حمایت عمومی برخوردار است.

ارتش پاکستان که به شکل فزاینده ای از ادامه حملات شبه نظامیان  این گروه به ستوه آمده، در ماه های اخیر عملیات خود را در امتداد مرز افغانستان افزایش داده است. پیش تر پاکستان از دولت موقت طالبان درخواست کرده بود تا رهبران گروه "تحریک طالبان پاکستان" را  به این کشور بازگردانند اما طالبان این درخواست را رد کرد.

 

منبع: ایرنا

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۸۷۴۷
تاریخ: ۱۴۰۱/۳/۱۰     ساعت: ۱۱ : ۵
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: بین الملل       زیرسرویس: بین الملل
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
  • ١١ شوال ١٤٤٥
  • Apr 20 2024