صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

زلنسکی: روس‌ها در انتخابات به پوتین رای خواهند داد

رییس جمهور اوکراین به مطرح کردن ادعاهایی درباره علت مرگ منتقد اصلی رییس جمهور روسیه و واکنش مردم روسیه نسبت به آن پرداخت.

با وجود تکذیب ادعاها مبنی بر دست داشتن روسیه در مرگ «الکسی ناوالنی» منتقد اصلی «ولادیمیر پوتین» رییس جمهور روسیه توسط کرملین، «ولودیمیر زلنسکی» رییس جمهور اوکراین گفت که ملت روسیه و کرملین مقصر مرگ ناوالنی هستند.

روزنامه کی‌یف پست گزارش داد زلنسکی، در یک کنفرانس خبری درباره مرگ ناوالنی گفت: روس‌ها سیاستمدار اپوزیسیون خود را به زندان انداختند. آن‌ها او را کشتند. اکنون نیازی نیست که بگوییم چگونه این کار انجام شده است. آن‌ها به همراه کرملین او را کشتند.

زلنسکی همچنین گفت که جامعه روسیه هیچ واکنشی به مرگ ناوالنی نداشت.

او افزود: آن‌ها اهمیتی نمی‌دهند و در سایه زندگی می‌کنند.

رییس جمهور اوکراین همچنین گفت که اطمینان دارد روس‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه در ماه مارس، به پوتین رای خواهند داد.

زلنسکی همچنین درباره نقش ملت روسیه در انتخابات این کشور گفت: آن‌ها بر اساس پیامی که از سوی کرملین دیکته می‌‍شود، عمل می‌کنند.

روزنامه کی‌یف‌پست نوشت، طبق اطلاعات اولیه، ناوالنی بر اثر لخته شدن خون جان خود را از دست داده است. این علت مرگ از سوی «کایرلو بودانوف» رییس اداره اطلاعات نظامی اوکراین نیز تایید شده است.

بودانوف در این باره گفت: آنچه می‌دانیم، این است که او بر اثر لختگی خون جان خود را از دست داد. این کمابیش، تایید شده است و چیزی است که می‌دانیم.

با این وجود، زلنسکی بر این باور است که نوع رسیدگی به ناوالنی و شرایط حبسش باعث مرگ او شد.

ناوالنی که در ژانویه سال 2021 در بازگشت از آلمان به روسیه بازداشت شد، در اوت 2023 به اتهامات مختلفی، از جمله افراط‌گرایی و فساد به گذراندن 19 سال زندان محکوم شد. او در حال گذراندن دوران حبس خود بود که جمعه گذشته مرگ او اعلام شد. تحقیقات درباره علت مرگ ادامه دارد.

 

منبع: ایسنا

شناسنامه


کدخبر: ۲۷۱۵۸۱
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۲/۷     ساعت: ۱۹ : ۱۴
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: بین الملل       زیرسرویس: بین الملل
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Apr 27 2024