صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

جمع آوری لاشه بیش از هزار پرنده از تالاب میقان اراک

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی گفت: تا عصر روز گذشته یک هزار و ۱۹۲ لاشه پرنده مبتلا به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از سطح تالاب میقان اراک جمع‌آوری شده و به‌صورت اصولی دفن بهداشتی و آهک پاشی شده است.

عباس جودکی اظهار کرد: بر اساس برنامه رصد و پایش مستمر تالاب میقان به منظور کنترل آنفلوانزای فوق حاد پرندگان عملیات مهار و کنترل بیماری در محدوده تالاب با امکانات در دسترس در حال اجراست.
وی افزود: تا عصر روز گذشته یک هزار و 192 لاشه پرنده مبتلا به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از سطح تالاب میقان اراک جمع‌آوری شده و به‌صورت اصولی دفن بهداشتی و آهک پاشی شده است.
فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی ادامه داد: با اشاره به وسعت 12 هزار هکتاری تالاب میقان  جهت پایش وضعیت تالاب از لحاظ بیماری آنفولانزا و جمع‌آوری لاشه‌ها چند کیلومتر باید داخل آب و لجن‌زار تردد کرد و امکان استفاده از قایق نیست و با توجه به پایین بودن سطح آب و لجن‌زار شدن حاشیه تالاب کار برای جمع‌آوری لاشه پرندگان مهاجر بسیار دشوار شده که به همین منظور از چند روز گذشته با استفاده از دستگاه تراکتور اقدام به پایش و جمع‌آوری لاشه‌ها شده است.
جودکی بیان کرد در تمامی مناطق و زیستگاه‌های طبیعی استان که احتمال شیوع بیماری وجود داشت پایش مداوم و مستمر توسط یگان حفاظت محیط‌زیستی انجام می‌شود و خوشبختانه تاکنون موردی از این بیماری در سایر زیستگاه‌های استان مشاهده نشده است.
وی از مردم خواست مردم در صورت مشاهده لاشه‌ای از پرندگان به هیچ عنوان به آن نزدیک نشوند و به محیط‌زیست یا دامپزشکی اطلاع دهند.

 

منبع: فارس

شناسنامه


کدخبر: ۲۳۷۴۶۲
تاریخ: ۱۳۹۹/۹/۲۴     ساعت: ۰ : ۵۴
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: وب گردی       زیرسرویس: وب گردی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
  • ٢٢ شوال ١٤٤٥
  • May 01 2024