صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

کشف تونل مخفی به مجلس دوازدهم!

انتقاد ممنوع! این پیامی است که می‌توان از اتفاقات چند روز اخیر دریافت کرد. حتی حامیان دیروز دولت هم ظاهرا مجالی برای انتقاد ندارند، چراکه بلافاصله با واکنش‌هایی مواجه می‌شوند که آنها را به عقب‌نشینی مجبور می‌کند که نمونه اخیر آن مجتبی ذالنور نماینده قم است.

او از سال 96 سودای کمک به رئیسی برای جلوس بر کرسی ریاست جمهوری را داشت و در سال 1400 به خواسته خود رسید اما واقعیت با آنچه در ذهن نماینده قم می‌گذشت، تفاوت داشت به نحوی که در آستانه یکسالی دولت در صف نخست منتقدان رئیس جمهور و کابینه او قرار گرفت اما خیلی زود بار دیگر جامه حمایت بر تن کرد. آیا رسانه‌های حامی دولت به این نماینده فشار آوردند؟ آیا ذوالنور نخواست چهره‌ای مانند برخی یاران احمدی‌نژاد از خود به نمایش بگذارد که در ابتدا رفیق گرمابه و گلستان او بودند اما با آغاز انتقادات به دولت احمدی نژاد بر طبل انتقاد از این دولت ورئیس آن کوبیدند.

اظهاراتی برای ورود به مجلـــس دوازدهم
برخی رفتارهای اخیر ذوالنور را به نوعی مرتبط باانتخابات مجلس دوازدهم می‌دانند بدین معنا که او انتقاد می‌کند تا از خود چهره‌ای مستقل به نمایش بگذارد . محمدمهاجری فعال سیاسی اصولگرا دیـــروز نوشــــت: « از: مااصولگراها،به: حجت الاسلام مجتبی‌ ذوالنور، نماینده محترم قم. در جلسه علنی مجلس، زبان به انتقاد از دولت آقای رئیسی گشوده‌اید و آن را مورد عتاب و خطاب قرار داده‌اید. گفته‌اید این دولت مثل تردمیل است که کار می کند اما جلو نمی‌رود. خطاب به رئیس جمهور گفته‌اید،یک چهارم فرصت خدمت شما گذشت آیا یک چهارم اهدافی که باید طی کنید وصول شده است و به آن رسیده‌اید؟ گفته‌اید:کیست که نداند فساد سیستمی بانکی و قاچاق کمر اقتصاد کشور را شکسته است؛ کدام قرارگاه شما برای رفع این مشکلات فعال هستند؟ آقای ذوالنور! از قدیم گفته‌اند خودکرده را تدبیر نیست. آن روز که باتفاق دویست نماینده به رئیس جمهور کنونی نامه نوشتید و از او خواستید وارد انتخابات شود، باید فکر امروز را می‌کردید. آقای ذوالنور! خدای ناکرده فکر نکنید مخاطبان شمــــا نمی‌فهمند که یکی از دلایل مخالف  خوانی هایتان، نزدیک شدن انتخابات مجلس است رای بگیرید.»اما ظاهرا این ژست دوام نداشت و ذوالنور تغیر موضع داد.

تغییر موضع
ذوالنور دیروز تصریح کرد که «نطق اخیر بنده به معنی تضعیف دولت یا خرده‌گیری به دولت نبود بلکه در حقیقت یک تذکر صمیمانه، دوستانه، مشفقانه بود، با همه وجود از دولت حمایت می‌کنم که اهداف بلند ان شاءا... محقق شده و مشکلات مردم عزیزمان رفع شود.» حجت الاسلام مجتبی ذوالنور دیروز، با تاکید بر اینکه پیشنهادات نمایندگان برای تقویت و تعالی و کارآمدی بیشتر دولت است، گفت:«‌انتقادات و پیشنهادات نمایندگان به دولت آقای رئیسی از این جهت نیست که دولت و کارکرد ایشان را با دولت گذشته مقایسه کنیم چون اصلا شباهتی بین عملکرد دولت مردمی با دولت اصلاحات وجود ندارد.» نماینده مردم قم تصریح کرد: «دولت آیت ا... رئیسی با اخلاص، انگیزه‌های ارزشی، اعتقاد، روحیه انقلابی، منش مردمی، بی پیرایه و بدون تشریفات زائد برای حل مشکلات مردم تلاش می‌کند.» وی با تاکید بر اینکه عملکرد دولت مردمی قابل مقایسه با دولت‌های یازدهم و دوازدهم نیست، اظهار داشت: «پرکاری آیت ا... رئیسی قابل مقایسه با رئیس جمهور دولت قبل نیست. تعامل این دولت با مجلس و پاسخگویی نسبت به مجلس باز هم زمین تا آسمان با رویکرد دولت قبل نسبت به مجلس فاصله دارد.» نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی پرکاری، تحرک، چابکی، تلاش گسترده را از ویژگی‌های بارز دولت مردمی خواند و اظهار داشت: «دولت سیزدهم اقدامات مهمی برای کاهش تاثیر نفت بر اقتصاد، عدم استقراض از بانک مرکزی و خزانه انجام داده است .»عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه دولت برای حل ابرمشکلات عزم جدی دارد، گفت:«‌این عزم جدی باید در راستای اجرای یک برنامه به کار گرفته شود. باید برنامه‌های کارشناسی شده با زمان بندی ارائه شود که مجلس به عنوان مهمترین نهاد نظارتی بتواند بر آن نظارت داشته باشد و ارزیابی کند.»ذوالنور رابطه دولت و مجلس را خوب و برادرانه خواند و گفت: «ولی آیا این رابطه خوب و برادرانه خروجی معجزه آسا و چشمگیری در حل مشکلات مردم هم دارد؟ من جواب این سوال را مثبت نمی‌توانم بدهم. چرا؟ چون من معتقدم راه‌های برون رفت از شرایط فعلی باید با توافق دولت و مجلس مدون بشود بعد مجلس بسیاری از کارهای بی اهمیت یا کم اهمیت را از دستور خودش خارج کرده، بر کمک به دولت برای دستیابی به اهداف، دغدغه‌ها و تحقق برنامه تمرکز کند.»

دلیل تغییر موضع
برخی یکی از دلایل تغییر رویکرد ذوالنور را واکنش دولت می‌دانند که روز گذشته در روزنامه ایران منتشر شد. در گزارش این روزنامه آمده است:« مجتبی ذوالنوری در صحن علنی دیروز سه‌شنبه 11 مرداد ماه مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود سخنانی گفت که فرسنگ‌ها با واقعیت فاصله دارد. این نماینده مجلس خطاب به رئیس‌جمهور گفت: «تحرک، روحیه انقلابی و منش شما موجب تشکر است اما امروز حرکت دولت مانند حرکت کسی است که روی تردمیل می‌دود و مسافتی طی نمی‌شود؛ امروز نقطه (الف) و (ب) شما کجاست که ارزیابی کنیم پیشرفتی در امور اتفاق افتاده یا خیر؟ آقای رئیس جمهور! یک چهارم فرصت خدمت شما گذشت آیا یک چهارم اهدافی که باید طی کنید وصول شده است و به آن رسیده‌اید؟ فرصت‌ها مانند ابر می‌گذرد.» این ادعای ذوالنور در حالی است که کارنامه یکساله دولت با وجود شرایط سخت به جامانده از گذشته نه‌ تنها قابل دفاع که حتی قابل افتخار است. دولت سیزدهم توانست کشور را از شرایط بی‌دولتی نجات دهد. نیروهای انقلابی در دولت شرایطی را تحویل گرفتند که وزرای دولت گذشته اعتراف می‌کردند در پرداخت حقوق کارمندان دولت و فروش حتی 200 هزار بشکه نفت مستأصل مانده‌ بودند و این وضعیت وخیم را به وضعیتی کاملاً متفاوت تبدیل کردند. مردم با هوشیاری متوجه هستند که چه کسانی روی تردمیل بیهوده می‌دوند و حتی مشغول حاشیه‌سازی هستند و چه کسانی اقدامات رو به جلو و جهشی برای کشور رقم زده‌اند. یقیناً افزایش چند برابری صادرات، ارزآوری برای کشور، فعال شدن خطوط ترانزیتی مهم، بازیابی نقش ایران در تعاملات با همسایگان و قدرت‌های جهانی، اصلاحات در نظام مالیاتی و پیگیری اصلاحات در نظام بانکی کشور از سمت دولت سیزدهم قابل کتمان نیست. البته این به معنای رفع مشکلات نبوده اما به‌خوبی سرعت تغییر ریل در حکمرانی کشور را نشان داده و آینده‌ای به مراتب بهتر را نوید می‌دهد. به نظر می‌رسد اکنون که به انتخابات مجلس شورای اسلامی نزدیک می‌شویم آقای ذوالنوری به جای فرار رو به جلو، می‌تواند با ارائه گزارش خدمات چندین سال نمایندگی خود مردم را در ارزیابی میزان موفقیتش در این وظیفه مهم و رساندن مردم از نقطه (الف) به نقطه (ب) یاری دهد.»

 

منبع: آرمان ملی

شناسنامه


کدخبر: ۲۶۰۰۶۵
تاریخ: ۱۴۰۱/۵/۱۸     ساعت: ۹ : ۱۷
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: خبر ویژه       زیرسرویس: خبر ویژه
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
  • ٧ شوال ١٤٤٥
  • Apr 16 2024