کد خبر :260037
امیر حیدری: ارتش با تمام توان در خدمت مردم مناطق سیل‌زده است
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: برای تأمین تجهیزات گروه مهندسی به گروه ۴۴۴ فنی دستور دادیم و گروه‌های دیگری هم به عنوان معین در خدمت رسانی به مناطق سیل زده حاضرند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه بازدید از سیل‌بند شماره چهار استان یزد اظهار داشت: بنا به دستور فرمانده کل ارتش من به همراه وزیر کشور در استان یزد حاضر شدیم.

وی گفت: ابتدا انتقال سریع تجهیزات فنی از استان‌های مشخص شده انجام می‌شود و وسایل را از طریق نیروی هوایی و هلیکوپتر وارد مناطق خواهیم کرد. همچنین برای تأمین تجهیزات گروه مهندسی هم به گروه 444 فنی دستور داده شده و گروه‌های دیگری به عنوان معین در خدمت هستند که در مناطق مورد نظر پخش شوند و در خدمت مردم و دستگاه‌های استان خواهند بود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با تاکید بر اینکه ارتش فدای ملت است و ما با تمام توان خدمت‌گذار مردم خواهیم بود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر مهمترین نیاز استان یزد تخلیه آب‌های سطحی و تقویت سیل‌بند‌ها است که به محض رسیدن نیرو و تجهیزات مهندسی ارتش این مهم بلافاصله اجرایی می‌شود.

گفتنی است در پی بارش های اخیر برخی از استان ها و شهرستان های آنان دچار سیل و آب گرفتگی شدند که در این باره استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، اصفهان، یزد، مرکزی، قزوین، قم، البرز، تهران، سمنان، خراسان شمالی، زنجان، گلستان، مازندران و گیلان استان‌های مشمول هشدار‌های هواشناسی هستند که ضرورت دارد برای پیشگیری از حوادث مردم مراقبت‌های لازم را انجام دهند.

مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی هم هشدار داده، شهروندان ساکن مناطق مسیر تندآب خانه های خود را تخلیه کنند و حتی نزدیک رودخانه‌های خشک نشوند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران