..::سرزمین ارتباطات::..

کد مطلب: ۲۲۸۵۴۲  |  تاريخ: ۱۳۹۹/۶/۲۶  |  ساعت: ۱۱ : ۲۶


خبر خریداری استودیو Bungie توسط مایکروسافت تکذیب شد!

روزهای گذشته با اخبار و شایعات زیادی درباره حرکت جدید و بزرگ مایکروسافت رو به رو شدیم. یکی از احتمالات، خریداری استودیو Bungie بود که توسط مدیر عامل استودیو تکذیب شد.

اینگونه به نظر می‌رسد که تمامی اخبار پیرامون پیوستن استودیو Bungie به مایکروسافت شایعه‌ای بیش نبوده و مدیر عامل این استودیو قصد دارد سمت دیگر داستان را برای ما تعریف کند. طبق اخباری ضد و نقیض در روزهای اخیر و به خصوص صبح امروز، شرکت مایکروسافت در صدد خریداری استودیو Bungie، سازنده سری بازی‌هایی چون Halo و Destiny برآمده که می‌توانست باعث انحصاری سازی بازی Destiny شود. ولی تمامی این شایعات تکذیب شدند.

شرکت مایکروسافت و استودیو Bungie تاریخچه طویلی با یکدیگر دارند که مهم‌ترین آن‌ها توسعه سری بازی Halo برای کنسول ایکس باکس است. آن‌ها برای توسعه سری بازی Destiny با شرکت اکتیویژن همکاری کردند، ولی امتیاز سری بازی را برای خود نگه داشته و در اوایل سال 2019 همکاری خود را با یکدیگر قطع کردند.

بازی Destiny 2 اولین بازی AAA سرویس گوگل استادیا و شروع همکاری استودیو Bungie با گوگل بود. استودیو Bungie پس از ناامید شدن بسیاری مردم از گوگل استادیا، در صدد همکاری با مایکروسافت و ارائه Destiny 2 در سرویس Xbox Game Pass برآمد. کاربران سرویس نه تنها به این بازی آنلاین رو به توسعه دسترسی پیدا می‌کنند، بلکه بسته الحاقی پاییز امسال با نام Beyond Light را نیز دریافت می‌کنند. این حرکت می‌تواند برگ برنده برای هر دو سمت بوده و این سرویس مایکروسافت عمدتا برای عرضه بازی‌های AAA در روز انتشار است. بدون شک سرویس Game Pass می‌تواند یکی از مسیرهای جذب استودیوها برای مایکروسافت باشد.

طبق سخنان جف گراب با وبسایت Eurogamer، مذاکرات بین مایکروسافت و استودیو Bungie درحال انجام است، ولی هر دو سمت بر سر قیمت استودیو Bungie به توافق نرسیده‌اند. درحال حاضر استودیو Bungie بسیار بزرگ‌تر و قوی‌تر از دهه پیش است که از مایکروسافت جدا شد. آن‌ها از شرکت‌هایی مانند شرکت چینی NetEase برای زنده نگه داشتن استودیو کمک و سرمایه گرفته‌اند. این سرمایه گذاری نوید پروژه‌ای تازه را می‌دهد؛ پس بدون شک مایکروسافت باید هزینه پروژه‌های حال حاضر و پیش‌رو را پرداخت کند.

این احتمال نیز وجود دارد که شرکت مایکروسافت هیچ خریدی انجام ندهد. امروز صبح و پس از برهم خوردن مذاکرات، مدیرعامل استودیو Bungie، پیت پارسونز، در توییتی بسیار ساده اعلام کرد:

این دروغ است.


استودیو Bungie تلاش کرد تصویری از یک استودیو کاملا مستقل از مایکروسافت را در دهه گذشته حفظ کند؛ پس برهم خوردن مذاکرات و عضوی از مایکروسافت نشدن به هیچ عنوان دور از انتظار نیست. درحالی که احتمال دارد سخنان پارسونز صحت داشته باشند، کاملا واضح است که مایکروسافت و رقیبانش در سونی از خرید و شکار استودیوهای جدید برای بازی‌های اختصاصی و وابسته به خود در نسل بعد دست نمی‌کشند.

همچنین روشن است که بازی‌هایی چون Destiny می‌توانند کلید موفقیت سال‌های پیش‌رو باشند. مایکروسافت و سونی هردو از فقدان یک سرویس لایو بزرگ رنج برده و درعین حال دیگر شرکت‌ها و استودیوها در سطح جهان می‌خواهند از استودیو Bungie درس گرفته و موفق شوند. اگر مایکروسافت بتواند سری Destiny را برای خود کسب کند، می‌توان گفت با کسب بازی فوق محبوب Minecraft برای خود برابری می‌کند.

اینگونه به نظر می‌رسد که فعلا سری بازی Destiny زیر پرچم استقلال استودیو Bungie باقی می‌ماند. بدون شک طرفداران از اضافه نشدن این بازی موفق به لیست بازی‌های اختصاصی خرسند نمی‌شوند و البته باید این نکته را در نظر داشته باشیم که بازی برای پلی استیشن نیز عرضه شده است که از تب و تاب اختصاصی شدن آن برای ایکس باکس می‌کاهد. گرچه شرکت مایکروسافت نیازمند بازی‌های اختصاصی برای نسل بعد است، احتمالا پس از خریداری بازی Minecraft اجازه ارائه به‌روزرسانی را حتی برای پلی استیشن 5 نیز بدهد. دنیای بازی سازی مملو از شایعاتی‌ست که شاید نیمی از آن‌ها پا به دنیای حقیقت بگذارند و بدون شک با ظهور نسل بعد کنسول‌ها، ما شاهد شایعات بیشتری خواهیم بود.

شما تجربه کدام بازی‌های اختصاصی مایکروسافت را دارید؟ بنظر شما خرید استودیو Bungie می‌تواند برگ برنده مایکروسافت در نسل نهم باشد؟ نظرات خود را برای ما بنویسید.

 

منبع: مجله پلازا


لينک مطلب: http://sarzaminertebatat.ir/ NSite/FullStory/?Id=228542

چاپ خبر