..::سرزمین ارتباطات::..

کد مطلب: ۲۳۴۶۸۸  |  تاريخ: ۱۳۹۹/۸/۲۸  |  ساعت: ۹ : ۱۱


اینستاگرام جیب رونالدو را پُر و انگلیس را تخلیه الکتریکی می‌کند

یافته‌های یک تحقیق روی تاثیرات محیطی فضای مجازی حاکی از آن است که تنها یک پست اینستاگرامی «کریستیانو رونالدو» برای ۲۴۰ میلیون دنبال‌کننده مجازی وی، به اندازه ۱۰ خانوار انگلیسی انرژی مصرف می‌کند.

رونالدو همچنان تنها شخصیت پلتفرم اینستاگرام است که بیشترین دنبال‌کننده را دارد و نفر بعد از وی یعنی «آریانا گرانده» خواننده آمریکایی با 35 میلیون دنبال کننده کمتر در تعقیب او است.
ارتش مجازی مرد پرتغالی بدان معنا است که وی می‌تواند در ازای انتشار یک پست تبلیغاتی خود حدود یک میلیون دلار درآمد داشته باشد اما هراندازه که این پلتفرم می‌تواند حساب بانکی ستاره پرتغالی را متورم کند، به نظر در جایی دیگر هزینه‌های دیگری تحمیل می‌کند.
تحقیقات انجام شده توسط برنامه کنونی چنل فور ("Channel 4's "Dispatches") انجام شده، حاکی از آن است که تنها یک تصویر منتشر شده در فضای مجازی و به طور آنلاین توسط رونالدو صدها میلیون بار دیده شده و تاثیر این بازدید را می‌توان در گستره کشوری مشاهده کرد.
دکتر «رابی باش‌روش» از دانشگاه شرق لندن در این برنامه گفت: این موضوع به مولفه‌های متعددی همچون اندازه تصویر، مسافتی که در اینترنت طی می‌کند و موقعیت مکانی میزبان بستگی دارد. این تصویر هرچه مسافت بیشتری را طی کند، انرژی بیشتری مصرف می‌شود. بنابراین بهترین نمونه کریستیانو رونالدو فوتبالیست پرتغالی است. او حدود 240 میلیون دنبال کننده دارد.
وی افزود: هر زمان که کریستیانو رونالدو تصویری را پست می کند، با فرض متوسط بودن آن تصویر، برای آنکه این تصویر برای 240 میلیون دنبال کننده به نمایش درآید، تقریبا 36 مگاوات ساعت انرژی مصرف می‌شود. این میزان انرژی برابر است با اضافه شدن 10 خانوار انگلیسی به شبکه برق‌رسانی آن هم برای یک سال؛ ضمن اینکه این موضوع در مورد یک فرد و تنها یک پست است.
براساس گزارش ها، درآمد سال گذشته رونالدو از حساب اینستاگرامی وی بیشتر از درآمدش از باشگاه یوونتوس بوده است؛ به طوری که درآمد وی از اینستاگرام حوالی 50 میلیون دلار برآورد شد و این در حالی بود که دستمزد سالانه وی  از بانوی پیر 34 میلیون یورو بود.
رونالدو برای صدرنشین شدن در فهرست پردرآمدترین‌های اینستاگرام، بازیکنان بزرگی همچون «لیونل مسی» را با اختلافی قابل توجه در سال 2019 شکست داد.
«نیکولا کرونین» مدیر اجرایی شرکت بازاریابی هاپر سال گذشته در این خصوص گفته بود: رونالدو بیشترین دنبال کننده را در اینستاگرام دارد بنابراین شرکت‌ها حاضرند برای دسترسی به شمار سرسام‌آور دنبال کننده‌های وی و دیده شدن تبلیغات خود، برای هر پست یک میلیون دلار پرداخت کنند.

 


منبع: ایرنا


لينک مطلب: http://sarzaminertebatat.ir/ NSite/FullStory/?Id=234688

چاپ خبر