..::سرزمین ارتباطات::..

کد مطلب: ۲۶۰۰۳۶  |  تاريخ: ۱۴۰۱/۵/۹  |  ساعت: ۲ : ۴۹


مشاور تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای: پرونده خروج سپاه از «FTO»، پیش‌شرط ایران نبوده است

محمد مرندی ضمن بیان اینکه آمریکا چگونه قصد دارد تا مسیر مذاکرات را منحرف کند، اعلام کرد: پرونده خروج سپاه از 'FTO' برای ما باز است، اما پیش شرط ایران نبوده است.

طی روزهای اخیر برخی رسانه‌های فارسی زبان به نقل از رسانه‌های داخلی نوشتند که محمد مرندی مشاور و عضو تیم ایرانی مذاکرات لغو تحریم‌ها گفته "خروج سپاه از لیست تحریم‌ها پیش شرط ایران نبوده و نیست.
محمد مرندی در این رابطه گفت که "غربی ها شایعاتی را برای تطهیر آمریکا مطرح می کند؛ مثلا ادعا می کنند ایران خروج سپاه از لیست FTO را به عنوان پیش شرط مطرح کرده یا اینکه ایران خواسته های فرابرجامی، مثل تضمین برای دوره بعدی ریاست جمهوری آمریکا، را طلب می کند." 
مشاور تیم مذاکره کننده ایران در ادامه با تاکید بر اینکه "آمریکا برداشته شدن کلیه تحریم های مرتبط با اجرای کامل برجام را نپذیرفته، گفت: غربی ها با فرافکنی می خواهند این حقیقت را پنهان کنند که آمریکا هنوز نپذیرفته که تضمین‌های لازم برای اجرای کامل برجام در دوره بایدن را بدهد."
به گفته آقای مرندی، "همیشه موضوعات گوناگون از سوی ایران مطرح بوده، از جمله پرونده خروج سپاه از لیست FTO. اما اینکه ایران خروج سپاه از لیست FTO را به عنوان پیش شرط ایران برای توافق مطرح کند، اصلا چنین چیزی مطرح نبوده و این موضوع صحت ندارد."

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران


لينک مطلب: http://sarzaminertebatat.ir/ NSite/FullStory/?Id=260036

چاپ خبر