..::سرزمین ارتباطات::..

کد مطلب: ۲۶۰۱۰۱  |  تاريخ: ۱۴۰۱/۶/۲۷  |  ساعت: ۱۹ : ۵۱


پای خانه‌های 55 متری به طرح مسکنی دولت باز شد

بر اساس اطلاعات به دست آمده از مصوبات معاونت معماری و شهرسازی، تراکم نفر در هکتار در نهضت ملی مسکن برخی استان‌ها تناسبی با گفته‌های رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی ندارد و ضرورت دارد هر چه سریع‌تر این تصمیمات سلیقه‌ای اصلاح شود.

الحاق زمین به فضای شهری در کشور به منظور افزایش عرضه زمین در طرح نهضت ملی مسکن یکی از مهمترین محورهای فعالیت وزارت راه و شهرسازی به حساب می‌آید.

بر این مبنا اخیراً پس از کش و قوس بسیار در شهر قم با باز شدن خط‌ حریم شهری در این شهر، یک قطعه زمین 560 هکتاری با مجوز معاونت معماری و شهرسازی برای ساخت مسکن در نظر گرفته شد.

بر این اساس مطابق آخرین جزیئات رسیده‌ از صورتجلسه کمیته فنی طرح نهضت ملی مسکن که در تاریخ 5 شهریور در محل دفتر معاون شهرسازی و معماری ‌ برگزار شد، مقرر شده است که 7 درصد از واحدهای مسکونی ساخته شده در قالب ساخت یک میلیون مسکن در شهر قم حداکثر 55 متر متراژ داشته باشند (اسناد و مدار‌ک در این‌باره در فارس موجود است).

نکته قابل توجه اینکه، در‌ جلسه مذکور‌ مقرر شده است، شاخص تراکم نفر در هکتار برای شهر قم معادل 520 نفر در هکتار در نظر گرفته شود، این درحالیست که شاخص تراکم نفر در هکتار برای شهر تهرام 151 نفر است.

*مصوباتی که مخالف وعده رئیس جمهور است

پیشتر وزیر راه و شهرسازی در اظهارات خود از تعیین حد تراکم 70 نفر در هکتار صحبت کرده بود.

همچنین رئیس جمهور نیز در اولین بازدید نظارتی خود از وزارتخانه‌ها در وزارت راه و شهرسازی بر ساخت واحدهای یک طبقه و دو طبقه تاکید کرده بود.

بر این مبنا به نظر می‌رسد، جزئیات مشخص شده برای نهضت ملی مسکن که توسط معاونت شهرسازی و معماری تدوین می‌شود هیچ تطبیقی با منویات رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی ندارد و ضرورت دارد به سرعت درباره این تصمیم تجدید نظر شود.

 

منبع: فارس


لينک مطلب: http://sarzaminertebatat.ir/ NSite/FullStory/?Id=260101

چاپ خبر