..::سرزمین ارتباطات::..

کد مطلب: ۲۶۰۱۰۸  |  تاريخ: ۱۴۰۱/۶/۲۷  |  ساعت: ۲۰ : ۱۱


درجهت توسعه و آبادانی شهر گام برمی داریم

شهردار باجگیران گفت: شهر باجگیران ۸۵ کیلومتر از جاده قوچان_مشهد و ۳۰ کیلومتر از عشق آباد پایتخت کشور ترکمنستان فاصله دارد بازارچه مرزی باجگیران یکی از دلایل جذب گردشگر به باجگیران میباشد که یکماهی است که بازگشایی و فعال شده است و مسافرین میتوانند بدون پاسپورت و ویزا و تنها با داشتن کارت ملی از بازارچه کشور ترکمنستان بازدید و خرید داشته باشند.

به گزارش سرزمین ارتباطات- مریم حضرتی- محمود محمدی شهردار باجگیران در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد:  با توجه به اینکه(گردشگری یک روزه ) محور اصلی بوده و گردشگران شب اسکان نمی یافتند، امکانات موجود کفایت پذیرایی از تورهای چند روزه گردشگری را نمیکرد که اقداماتی در این زمینه انجام شد و با برنامه ریزی مناسب به زودی مهمانسرای شهرداری باجگیران مجهز خواهد شد.
محمدی ادامه داد: زمانی که شهردار باجگیران شدم مشکلات این شهر بسیار زیاد بود در سالهای گذشته ارگانهایی مثل جهاد کشاورزی ،دامپزشکی،اداره راه از شهر باجگیران رفته بودند بطوری که بسیاری از افراد و ارگانها نیز  می خواستند این شهر را ترک کنند حتی بانک هم در صدد این کار بود
روی دیوارها نوشته هایی در خصوص فرار از شهر مشاهده میشد
ولی پس از ورود به شهرداری دیوارهای شهر رنگ آمیزی گردید برای جوانان کارآفرینی کردیم
مدیریت مهمانسرای شهرداری را به جوانان باجگیرانی دادیم تا بتوانند شغل مناسبی داشته باشند و در زمینه جذب گردشگر و فعالتر کردن مهمانسرا نیز کمکشان کردم و خدا را شکر جوانان نیز نسبت به مدیریت سابق که فردی بازنشسته بود بسیار خوب و عالی کار کردند.
غرفه ها ومغازه های شهرداری که سالها خالی بود را با تشویق جوانان باجگیرانی فعال کردیم کانون پرورش فکری باجگیران در فکر رفتن و تعطیل کردن بودن که با پیگیریها جلوگیری بعمل آمد
یکی از ساختمان های خالی شهرداری را در زمینه تولید جوجه مرغ به جوانان باجگیرانی دادیم و خدا را شکر تولید جوجه و فروش آن به سایر روستاهای شهرستان در حال انجام است.
در هنگام تحویل شهرداری یکی از نیروهای بومی شهرداری با ۴ فرزند حدودا ۱۰ سال بدون بیمه و بصورت روزمزد در شهرداری کار میکرد،ایشان را بیمه و حقوق ماهیانه ایشان از ماهی چهار و نیم میلیون در ماه به حدود ۷ میلیون تومان رسید.
دو نفر نیروی بومی شاغل در جایگاه سوخت فاقد بیمه بودند که بیمه شدند و حقوق این بزرگواران نیز از چهارونیم میلیون تومان در ماه به حداقل ۷ میلیون تومان رسید.
با بازنشسته شدن راننده لودر شهرداری و خدمتکار شهرداری در چندماه اول خدمتم یک نفر نیروی بومی با بیمه جذب کردیم
ماشین الات عمرانی شهرداری نیازمند تعمیر هستند و سالها تعمیر اساسی نشده بودند که کمپرسی ده چرخ و مینی لودر شهرداری تعمیر شدند تا در پروژه های عمرانی کمک حال باشند.
مینی بوس شهرداری تعمیر و در زمینه خدمات رسانی به گردشگران بکار گرفته شد.
بوم گردی شهرداری باجگیران با پیشرفت فیزیکی حدودا ۵۰ درصد تحویل و همکنون به حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.
محمدی عنوان کرد: با حمایتهای خوب مهندس صفایی فرماندار شهرستان قوچان،خیلی پیگیر هستیم که یک شرکت تعاونی گردشگری را برای مدیریت واحد بخش وشهرستان راه اندازی کنیم و به صورت حرفه ای در بحث گردشگری کار کنیم و از گردشگری یک روزه که درآمدی برای بخش باجگیران و شهرستان ندارد به سمت تورهای  چند روزه گردشگری حرکت کنیم
تیم تخصصی سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی را دعوت کردیم و با رایزنی با سفیر جمهوری اسلامی در کشور ترکمنستان بزودی در زمینه ایجاد کارگاههای تولیدی و صنایع تبدیلی و...که مورد نیاز عشق آباد باشد با سرمایه گذاری سازمان همیاری اقداماتی انجام خواهد شد.
وی افزود: از دید بنده وقتی بخش باجگیران اقتصاد پویاتری داشته باشد،شهر باجگیران نیز از این اقتصاد مرتفع خواهد شد
از طرفی برای برگزاری تورهای چند روزه نیازمند هزینه های میلیاردی است که خدا را شکر این هزینه ها بصورت خدادادی در بخش شده است و پتانسیل گردشگری که بخش باجگیران دارد میتواند گردشگر چند روزه را میزبانی کند
در مرحله اول جلسات متعددی با اعضا شورای اسلامی و دهیاران روستاهای هدف گردشگری گذاشته شد و در این برنامه تور پنج روزه نیز شاهد هماهنگی و اتحاد بخش بودیم که برای اولین بار و به بهترین شکل اتفاق افتاد و ثابت کرد که با همکاری ساکنین بخش میتوان تورهای چند روزه را داشت.
هر چند امکانات زیرساختی گردشگری تا حدودی کمبودهایی را دارد که جلسات پیگیری تقویت این زیرساختها بزودی برگزار و اقداماتی انجام خواهد پذیرفت
 


لينک مطلب: http://sarzaminertebatat.ir/ NSite/FullStory/?Id=260108

چاپ خبر