256952
یادداشت فیاضی پس از عدم کسب رای اعتماد مجلس
مسعود فیاضی وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم برای تصدی وزارت آموزش و پرورش در یادداشتی با بیان اینکه اگر مجلس با تصمیم انقلابی خود، این فرصت را به جریان جوان، نخبه، بانشاط، خلاق، متخصص، باتجربه، تحول خواه و انقلابی موجود در بدنه آموزش و پرورش می دادند مناسب تر بود، تاکید کرد: نسبت به تصمیم مجلس احترام قائلم و آنها را در این عرصه تصمیم گیر اصلی می دانم.
<p><span style="font-size: 12px">متن یادداشت مسعود فیاضی به شرح زیر است:<br /><br />بسم الله الرحمن الرحیم<br /><br />به عقیده بنده سیمای آینده هر کشوری در آئینه آموزش و پرورش امروز او قابل مشاهده است. چراکه آموزش و پرورش یعنی نظام رسمی تربیت نیروی انسانی و سرمایه اجتماعی مورد نیاز کشور که بالاترین و مهمترین اندوخته هر کشور خواهد بود. این امر مهم، در انقلاب اسلامی ما ضریب بیشتری به خود می گیرد و اهمیت بیشتری می یابد. چراکه؛ تفاوت انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب های رخ داده در جهان در این است که نقطه تاثیر این انقلاب در مرحله اول، درون انسانها و ارزشهای آنها است، و این انقلاب در درون است که اثر خود را در بیرون می گذارد و جامعه را متحول می کند. از این جهت ارتقاء نظام تعلیم و تربیت تاثیر مستقیمی در دستیابی به اهداف انقلاب اسلامی دارد. به همین دلیل است که قرار گرفتن مدیرانی انقلابی، تحول خواه، متخصص، جهادی، کارآمد و باورمند به نقش و جایگاه محوری تعلیم و تربیت در فرایند پیشرفت جامعه در راس امور آموزش و پرورش نیازی حیاتی برای کشور است. <br /><br />اینجانب خداوند متعال را شاکرم که فرصتی را در اختیارم قرار داد تا به عنوان یک خادم عرصه فرهنگ و تعلیم و تربیت کشور بتوانم برخی از مسائل و دغدغه های واقعی نظام آموزش و پرورش کشور و راه های برون رفت از آنها را با رویکردی مبتنی بر آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی و نه متخذ از نسخه های بدلی و در جهت دستیابی به پیشرفت انسان مدار جامعه در قالب یک برنامه عملیاتی به پیشگاه نمایندگان محترم ملت ارایه نمایم.<br /><br /> اکنون که صلاحدید نمایندگان محترم مجلس بر این تعلق گرفت که سکانداری این دستگاه عظیم را به عزیز دیگری بسپارند لازم است:<br /><br />اولا از رئیس محترم جمهور به دلیل حسن نظر و اعتمادشان درخصوص انتخاب و معرفی اینجانب به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس محترم شورای اسلامی تشکر و قدردانی نمایم. اعتقاد راسخ دارم که چنین انتخابی از رئیس محترم جمهور نشان دهنده باور و اعتقاد قلبی ایشان نسبت به ضرورت تحول بنیادین در آموزش و پرورش و نقش آفرینی جوانان انقلابی و جهادی در این مسیر بوده است. ثانیا؛ از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی به دلیل ایجاد زمینه گفت و گو و بررسی های کارشناسی برنامه ارایه شده تقدیر و تشکر می نمایم، هرچند شخصا معقتدم اگر با تصمیم انقلابی خود، این فرصت را به جریان جوان، نخبه، بانشاط، خلاق، متخصص، باتجربه، تحول خواه و انقلابی موجود در بدنه آموزش و پرورش می دادند تا بتوانند در عرصه مدیریت کلان دستگاه تعلیم و تربیت رسمی کشور ایفای نقش کنند، مناسب تر بود. البته در هر صورت، نسبت به تصمیم ایشان احترام قائلم و آنها را در این عرصه تصمیم گیر اصلی می دانم.<br /><br />ثالثا: لازم است تشکر صمیمانه خود را از همه وزرای سابق آموزش و پرورش، صاحب نظران عرصه تعلیم و تربیت، تشکلهای انقلابی فرهنگیان و معلمان و فرهنگیان عزیزی ابراز دارم که خالصانه و بدون هیچ چشم داشتی و تنها با انگیزه های الهی و با رویکردی تعلیم و تربیتی از بنده حمایت کردند. به راستی این عزیزان نشان دادند، چشمه فیاض انقلاب همواره در جوشش است و هرگز به خاموشی نمی‌گراید. <br /><br />رابعا: تشکر صمیمانه خود را از همه منتقدینی اعلام می دارم که از سر دلسوزی برنامه های بنده را نقد کردند و موجب ارتقای آن شدند.<br /><br />والسلام مسعود فیاضی 25 / 8/ 1400</span></p><p> </p><p><span style="font-size: 12px">منبع: <span id="resourcename">فارس</span></span></p>