۱۴۰۲/۸/۲ - ۱۵ : ۵۴

سازمان ملل خواستار آتش‌بس فوری در نوار غزه شد

سازمان ملل خواستار آتش‌بس فوری در نوار غزه شد

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل بامداد سه‌شنبه گفت: «ممانعت اسرائیل از دسترسی غیرنظامیان غزه به کالاها و خدمات ناقض قوانین بین‌المللی است».

وی درباره حملات وحشیانه رژیم موقت صهیونیستی به نوار غزه اظهار داشت: «اسرائیل باید از استفاده از سلاح‌های انفجاری با اثرات گسترده در مناطق مسکونی اجتناب کند».

این مقام سازمان ملل با بیان اینکه ما خواستار آتش بس گسترده انسانی در غزه هستیم، افزود: «وضعیت غزه به دلیل کمبود آب، برق، دارو و غذا رو به فاجعه است».

از سوی دیگر، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که کمتر از 48 ساعت فرصت دارند تا تمام ژنراتورهای برق در بیمارستان‌های این منطقه متوقف شوند.

به نوشته وبگاه «الجزیره»، این وزارتخانه توضیح داد: «امروز ما فقط برای نجات جان مجروحانی کار می‌کنیم که می‌توان آنها را نجات داد. ما از سازوکار استفاده شده برای رساندن کمک‌های بشردوستانه و پزشکی ابراز تاسف می‌کنیم».

بعد از اجرای عملیات «طوفان الاقصی» توسط جنبش مقاومت حماس علیه رژیم تروریست صهیونیستی در تاریخ هفتم اکتبر که منجر به هلاکت حداقل 1500 صهیونیست و زخمی شدن نزدیک به 5000 نفر از آنها شد، کابینه رژیم اشغالگر قدس دستور آغاز حملات گسترده به نوار غزه را صادر کرد.

طبق آمارهای وزارت بهداشت فلسطین، تعداد قربانیان تجاوزات همه‌جانبه رژیم صهیونیستی به مردم در نوار غزه و کرانه باختری به بیش از 5 هزار شهید و حدود 15 هزار مجروح رسیده است.

 

منبع: فارس