۱۴۰۲/۸/۳ - ۱۱ : ۱۷

ریاست مجلس نمایندگان آمریکا همچنان در بحران است

ریاست مجلس نمایندگان آمریکا همچنان در بحران است

به نقل از آسوشیتدپرس، سومین نامزد حزب جمهوری‌خواه برای تصدی ریاست مجلس نمایندگان آمریکا طی دو هفته نتوانست حمایت اکثریت را حفظ کند و کناره‌گیری کرد؛ وضعیتی که موجب می‌شود بحران کنونی در مجلس نمایندگان عمیقتر شود.

«تام اِمر» دیروز جمعه در رأی‌گیری داخلی حزب جمهوری‌خواه با اختلاف اندکی توانست اکثریت آرا را کسب کند تا جایگزین «کوین مک‌کارتی» رئیس برکنارشده مجلس نمایندگان آمریکا شود، اما چند ساعت بعد در میانه واکنش و اعتراض‌های جناج راست حزب به رهبری دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، استعفا داد.

تام اِمر سومین جمهوری‌خواهی است که از زمان برکناری کوین مک‌کارتی به عنوان نامزد ریاست مجلس نمایندگان آمریکا انتخاب می‌شود، اما این مجلس همچنان بدون رئیس است.

مجلس نمایندگان آمریکا از زمان اخراج تاریخی مک کارتی در پی شورش راست افراطی در 3 اکتبر، در بن بست بوده و قادر به رسیدگی به بحران های متعدد جهانی و همچنین تهدید تعطیلی دولت نیست.

«اندی بار»، نماینده جمهوری خواه ایالت کنتاکی با لحنی خشمگینانه به شبکه «سی ان ان» گفت: «به نظر می رسد ناکارآمدی در حزب جمهوری خواه در حال حاضر به ما نشان می‌دهد ما می خواهیم شکست بخوریم. این برای

من دیوانه‌کننده است. ما به عنوان اکثریت برای حکومت انتخاب شدیم، اما در حال حاضر این کار را انجام نمی دهیم. بنابراین من از همکارانم می‌خواهم که جلوی این کار را بگیرند و یک رئیس مجلس را انتخاب کنند تا بتوانیم به حکومت برگردیم.»

 

منبع: مهر